باراك اوباما و كنگره آماده كاهش تريليون دلار از برنامه هاي اجتماعي اي هستند كه شمار وسيعي از مردم فقير آمريكا را تحت پوشش قرار مي دهد؛ امروز فقر و گرسنگي در آمريكا به حدي رسيده كه در طول دهه هاي اخير از ديده ها دور مانده بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري گلوبال ريسرچ، شمار افرادي كه از کوپن غذايي استفاده مي كنند طبق ارزيابي هاي انجام شده از سوي اداره كشاورزي آمريكا تا آگوست سال جاري به 47.1 ميليون نفر رسيده بود. اين ميزان در سال گذشته به 30 ميليون نفر رسيده بود و نسبت به اكتبر سال 2008 به ميزان دو برابر رسيده بود. در ايالت مي سي سي پي آمريكا حدود يك چهارم شهروندان آمريكايي از کوپن غذايي دولتي استفاده مي نمايند. 
در حدود 50 ميليون نفر از آمريكائي ها از نظر تامين غذاي روزانه خود در وضعيت نامطمئني بسر مي برند. از اين ميان 17 ميليون از گرسنگان را كودكان تشكيل مي دهند. 
نرخ رسمي فقر در آمريكا همواره از سوي به ميزان كمتر از حد واقعي آن اعلام مي شود. اكنون در حدود 49.7 ميليون نفر از آمريكايي ها زير خط فقر بسر مي برند كه 16.1 درصد از جمعيت كل آمريكا را تشكيل مي دهند. 
در اين ميان نكته قابل توجه آنجاست كه در كاليفرنيا مقر هاليوود و مركز كارخانه ها و فروشگاههاي عظيم توليد پوشاك بيشترين ميزان سطوح نابرابري درآمد در ايالات متحده وجود دارد. 
سطح بالاي فقر و فلاكت اجتماعي در آمريكا كه نتيجه بحران اقتصادي در آن كشور بوده است باعث ادامه قطع بودجه برنامه هاي اجتماعي شده است. 
برنامه مبارزه با فقر دولت آمريكا 50 ميليون شهروند آمريكائي را تحت پوشش قرار داده است. 
با اين حال رسانه هاي آمريكائي نسبت به اين وضعيت وخيم اجتماعي بي تفاوت اند و خبري در مورد ويراني اجتماعي آن كشور منتشر نمي سازند.
باراك اوباما هيچ گاه از لغت "فقر" در سخنراني هاي خود استفاده نكرده است با وجود آنكه در دوره زمامداري او ميزان افرادي كه در خط فقر و يا نزديكي آن زندگي مي كنند افزايش يافته است. آن مشخص است آنست كه جامعه آمريكا جامعه اي سرشار از فقر و نابرابري است و بسوي خيزشي اجتماعي پيش مي رود.   
برچسب ها: بحران ، اجتماعی ، فقر ، گرسنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار