درك عملكرد غدد مولد عرق در درمان زخم‌ها راه را براي درمان‌هاي جديد هموار كرده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه آمريكايي پاتولوژي يافته‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه غدد عرق اكرين كه انسان‌ها را براي خنك كردن بدن خود هنگام ورزش و ساير فعاليت‌ها قادر به عرق كردن مي‌كند، به بهبود زخم‌ها كمك مي‌كند.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: مطالعات قبلي نشان داده‌اند كه در فرآيند بسته شدن زخم سلول‌هاي پوستي جديد از فوليكول‌هاي مو و پوست سالم در لبه زخم سرچشمه مي‌گيرند اما يافته‌هاي اين مطالعه نشان مي‌دهد كه سلول‌ها از زير زخم به وجود آمده و غدد عرق اكرين انسان يك مخزن مهم سلول‌هاي بنيادي در بزرگسالان است كه مي‌تواند آنها را به سرعت براي كمك به بهبود زخم‌ها به كار گيرد.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است ميليون‌ها غدد عرق اكرين در پوست انسان است كه نقش مهمي در ارائه سلولها در دوران نقاهت زخم‌هاي پوستي حاصل از ديابت خراش‌ها، سوختگي‌ها و زخم بستر ايفا مي‌كند و شناسايي فرآيند كليدي بسته شدن زخم مي‌تواند منجر به طراحي درمان‌هاي هدفمندتر در اين خصوص شود.
 
به گفته محققان، انسان پوست خود را به شيوه‌اي بسيار منحصر به فرد و متفاوت از ساير انسان‌ها التيام مي‌بخشد و غدد عرق اكرين در انسان‌ها ويژه بوده و در پوست بدن حيوانات آزمايشگاهي كه به طور معمول هنگام تحقيق درباره زخم‌ها از آنها استفاده مي‌شود، وجود ندارد./ع2
برچسب ها: عرق ، دیابت ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار