مدیر کل راهبری سیستم تأمین اجتماعی گفت: رهاورد سیستم اتوماسیون صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه های هنگفت و تسریع در ارسال و دریافت مکاتبات اداری خواهد بود.

ابوالحسن پورحسین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح و بررسی این طرح اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به لحاظ سرویس هایی که به مخاطبین تحت پوشش ارائه می کند یکی از بزرگترین سازمان ها محسوب می شود در واقع این سازمان از لحاظ تعدد و تنوع خدمات از گستردگی بسیاری برخوردار است که در چنین شرایطی تسریع در انجام امور، افزایش سطح کیفی خدمات به عنوان یک ضرورت مهم و برجسته در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به الزام برنامه پنجم توسعه در جهت تحقق دولت الکترونیک و رشد و توسعه ارائه خدمات اینچنینی و تأکید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر گسترش خدمات غیر حضوری در راستای حرکت و گذار از ارائه خدمات از قالب سنتی و دستی به سمت الکترونیکی افزود: سیستم اتوماسیون اداری، در سه حوزه بیمه ای درمان و ستادی ظهور و بروز پیدا می کند که محاسن و فواید بسیاری را در حوزه های ذکر شده در برخواهد گرفت به صورت مشخص اتوماسیون اداری و ستادی مرتبط می گردد با مکانیزم مراودات اداری که نکات ظریف و برجسته ای در آن به چشم می خورد.

پور حسینی در زکر تنوع و کثرت خدمات ایت سیستم تصریح کرد: یکپارچه سازی اطلاعات که در واقع با تحقق این امر، فرآیند کار از یک سیستم واحد و مشخص انجام خواهد شد و به تبع متمرکز سازی حاصل از این طرح، به لحاظ امنیتی و گزارش های مدیریتی حائز اهمیت است.

وی در ادامه با بیان صرفه جویی در هزینه ها و زمان یکی دیگر از نکات برجسته در این طرح است اظهار داشت: حذف و کاهش حجم و مقادیر نوشت افزارها به میزان قابل توجه، کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر با الکترونیکی شدن امور سرعت انجام امور به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

پور حسینی در ادامه افزود: در مباحث تشکیلاتی نیز به تبع پیشرفت بسیاری در زمینه کنترل و نظارت از سوی مدیران ارشد صورت خواهد گرفت، با عملیاتی شدن این طرح، مدیران قادر خواهند بود به شکل هرچه مطلوبتری روند امور را پیگیری نمایند زیرا مبدأ، مقصد و سیر انجام امور به صورت شفاف تحت ملاحظه و کنترل مدیران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح در استان تهران و اصفهان عملی شده است که به حول و قوه الهی تا پایان سال کلیه استان های کشور و بالغ بر هزار واحد بیمه ای و درمانی به این سیستم مجهز خواهند شد که حذف مراجعات غیر ضروری، کاهش تردد مراجعین، به حداقل رسیدن مشکلات مربوط به مفقود شدن نامه ها، احراز هویت و ارسال امن اطلاعات و داده ها از مهمترین ثمرات این طرح است.

وی در خاتمه افزود: نکته قابل ذکر دیگر در این رابطه تمایل و تقاضای بسیار مراکز زیرمجموعه سازمان در استان های مختلف به پیگیری و مطالبه این سیستم است که مؤید رشد و تمایل به خدمات اینچنینی و فرهنگسازی و تمایل هرچه بیشتر در جهت فعالیت های الکترونیکی در جامعه است./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار