روستاهاي کشور نيازمند توليد انبوه مسکن بهينه، مقاوم و همچنين بهره گيري از فناوري هاي نوين در ساخت و ساز خانه هاي خود هستند.

سارا ذاکري نيک، کارشناس عمران روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: جامعه روستايي کشور نيازمند توليد انبوه مسکن بهينه و مقاوم، ضرورت بهره گيري از فناوري هاي نوين ساختماني براي ساخت و ساز خانه هاي خود هستند.

ذاکري با بيان اينکه استفاده از فناوري هاي نوين در ساخت خانه هاي روستايي از اهميت ويژه اي برخوردار است گفت: نياز به پژوهش و استفاده از فناوري ها به ويژه در ساخت مساکن روستايي با مدت زمان کوتاه با لحاظ ويژگي هاي بومي امري اجتناب ناپذير است.

به همين منظور بسترسازي قانوني براي گسترش استفاده از اين عناصر در اماکن روستايي مي تواند چشم انداز مطلوبي براي استفاده از فناوري هاي نوين در ساخت مسکن روستايي باشد.

وي در پايان گفت: به دليل استفاده هاي چند جانبه از مسکن روستايي و به ويژه فعاليت اقتصادي که روستائيان در خانه هاي خود انجام مي دهند لازم است تا با استفاده از فن آوري مثل استفاده از مصالح مدرن و ايمن زمينه هاي کاهش خسارات ناشي از روستاها را به دليل زلزله کاهش داد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار