طرح واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و عدم شفاف سازی مناسب در این زمینه به دغدغه استان اردبیل تبدیل شده، کارشناسان معتقدند اگر مراحل واگذاری به درستی طی شود، این مجتمع کشاورزی و دامپروری بار دیگر احیا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در چند سال گذشته هر از چند گاهی حرف و حدیثهایی مبنی بر واگذاری بزرگترین بخش اقتصادی استان بر سر زبانها افتاده و رسانه های گروهی استانجهت موافقت یا مخالفت این واگذاری قلم فرسایی کردند اما این مجتمع کشاورزی همچنان به صورت دولتی اداره می شود.

واگذاری شرکتهای تحت مدیریت دولتی به بخش خصوصی طبق اصل 44 قانون اساسی یکی از وظایف دولت برای کوچک سازی بدنه استو کشت و صنعت مغان هم در همین راستا باید به بخش خصوصی واگذار شود که اقدامات اولیه در دوره استانداران سابق اردبیل انجام شده است.

یکی از بحثهای اصلی و جدی واگذاری کشت و صنعت در زمان سید حسین صابری استاندار سابق اردبیل بود که وی با اشاره به سوابق فرد درخواست کننده برای خرید کشت صنعت معتقد بوددرخواست کننده فردی متقلب است، که با این مصاحبه بحث واگذاری کشت و صنعت کم رنگ شد.

اما استاندار فعلی اردبیل در مراسم معارفه فرماندار جدید گرمی واگذاری این مجتمع بزرگ کشاورزی و دامپروری را مطرحو حتی این بار قیمت پایه آن را نیز اعلام کرد تا مشخص شودبحث فروش این بنگاه اقتصادی را باید در دوران نیکزاد جدی گرفت.

وی واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی را بزرگترین حرکت واگذاری بخش کشاورزی استان به بخش خصوصی دانست و ادعا کرد که واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی انقلابی در حوزه کشاورزی اردبیل ایجاد خواهد کرد.

نیکزاد در ادامه گفت: واگذاری این مجتمع عظیم کشاورزی به بخش خصوصی می تواند در افزایش راندمان محصولات تولیدی کشت و صنعت مغان و درآمدزایی استان از محصولات کشاورزی مثمر ثمر واقع شود./س 


برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.