یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با وجود کشتار شمار زیادی از کودکان و زنان در غزه، نهادهای مدافع حقوق بشر برای پیگیری و محکومیت این جنایات هنوز هیچ واکنش جدي از خود نشان ندادند.

مرتضی مکی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس عليه ملت مظلوم فلسطين گفت: در حال حاضر نکته قابل توجه اين است که نهادهای بین‌المللی و غرب همچون گذشته در برابر حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی منفعلانه عمل مي‌کنند و هيچ اقدام قابل توجهي انجام نداده ‌اند.

وی تصریح کرد: سفر وزرای کشورهای اروپايی و آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در راستاي حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی انجام شده چرا که این کشورها حامی سرسخت این رژیم اشغالگر هستند.

مکی ادامه داد: پرتاب موشک‌های حماس به تل آویو و دیگر شهرک‌های صهيونيسم‌نشين سبب شد برای نخستین بار مناطقی که دور از دسترس مقاومت بوده ناامن شده و صهیونیسم‌ها احساس نگرانی کنند.

وی با بیان این که ترس و نگرانی میان یهودیان ساکن در سرزمين‌هاي اشغالی رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش بس کرد، افزود: برای نخستین بار رژیم جعلی صهیونیستی پایان جنگ را تعیین نکرد و این مقاومت بود که خواسته‌های خود را به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام و  آنها را وادار به پذيرش کرد.

مکی با تاکید بر اینکه تحرکات سیاسی مجامع بین‌المللی در جهت جلوگیری از شکست سنگین رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت گرفته است، اظهار داشت: با وجود کشتار شمار زیادی از کودکان و زنان در غزه، نهادهای مدافع حقوق بشر برای پیگیری و محکومیت این جنایات هنوز هیچ واکنش جدي از خود  نشان ندادند.

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: آمريکا و غرب  نیروهای مقاومت را  تهدیدي جدي برای خود دانسته بنابراين سعي دارند با سیاست‌های شوم رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه همراه شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مکی ، رژیم ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار