مدیرعامل پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان از اهدای 536 واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در لرستان خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امیرحسین تروند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: طی شش ماهه امسال 19 هزار و 963 واحد خون توسط مردم لرستان برای رفع و تامین نیازهای درمانی و بهداشتی بیماران نیازمند، اهدا شده است.

وی افزود: این میزان خون اهدایی از مجموع 26 هزار و 500 فرد مراجعه کننده به مراکز انتقال خون در سطح استان لرستان دریافت شده است.

مدیرعامل پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان گفت: تعداد مراجعان انتقال خون استان لرستان برای اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 5,7 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین تعداد واحد خون اهدایی به مراکز انتقال خون استان لرستان در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 5,1 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان با بیان اینکه بیشترین میزان اهدای خون لرستان در این مدت با 9 هزار و 377 واحد نیز مربوط به اهدا کنندگان مستمر خون است، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا امسال پایگاه‎های انتقال خون شهرستان‎های خرم‎آباد و بروجرد پذیرای عزاداران حسینی بودند.

تروند یادآور شد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی لرستانی‎ها 536 واحد خون اهدا کردند که این میزان واحد خون از بین 655 اهدا کننده تهیه شده است.

وی افزود: از بین اهداکنندگان خون در این ایام اهداکنندگان مستمر با اهدای 295 واحد خون بیشترین سهم را داشتند./ج1

برچسب ها: لرستان ، خون ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.