نابرابري شديد ميان ساکنان نيويورک در سايه طوفان سندي

روزنامه لوتان سوئيس نوشت : طوفان سندي بيشتر از جنبش وال استريت نابرابري شديد ميان ساکنان نيويورک و پنج ناحيه آن را آشکار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ،‌ اين روزنامه در گزارشي به قلم استفان بوسارد افزود : با گذشت چهار هفته از طوفان سندي که دهها ميليارد دلار به اقتصاد آمريکا خسارت وارد کرد و باعث کشته شدن 110 نفر شد ، برخي مناطق گردشگري نيويورک در حال بازگشت به حالت عادي اند.
در بسياري از مناطق ساحلي نيويورک کاميون ها و ماشين هاي سنگين در حال پاک کردن اثرات فاجعه اند. هنوز مغازه هاي بسياري در بلوار راکِوي بيچ در محله کوئينز بسته اند. بازسازي در جريان است ، هر چند که برق و آب در بسياري محلات شهر هنوز برقرار نشده است.
استاتن آيلند و راکِويز در محله کوئينز بيش از ساير مناطق نيويورک تحت تاثير طوفان سندي قرار گرفتند. اخبار بعضا ترسناکي در اين محله به گوش مي رسد. گفته مي شود جانيان از طوفان سندي براي خلاصي از شر جنازه اي که روي دستشان مانده بود استفاده کرده و آن را در شن هاي ساحل دفن کردند.
طوفان سندي حتي بهتر از جنبش وال استريت نابرابري شديد ميان ساکنان نيويورک و پنج ناحيه آن را آشکار کرد. ساکنان نسبتا مرفه جنوب منهتن به مدت دو هفته دچار قطع برق شدند. اما مشکل آنها بلافاصله برطرف شد.
در راکِوي که يکي از مناطق ساحلي پررفت و آمد است ، نشانه هاي خارجي فقر آشکار است ، ‌البته طوفان در نماياندن اين زخم هاي قديمي نقش بيشتري ايفا کرد.  
در پارکينگ سوپرمارکت والدبوم ، کاميوني مجهز به آنتن هاي ماهواره اي آژانس فدرال حوادث غيرمترقبه مستقر شده است. در چادري که به مرکز امداد تبديل شده ، ماموران اين آژانس روزانه سيصد مورد تقاضاي دريافت غرامت به ثبت مي رسانند.
آژانس فدرال حوادث غيرمترقبه که در مديريت طوفان کاترينا مورد انتقاد قرار گرفت ، اين بار حضوري جدي دارد. اين آژانس تا کنون پانصد و شصت و چهار ميليون دلار به آسيب ديدگان کمک کرده است. حتي ماموران آن به سراغ خانه ها مي روند تا درباره وضع ساکنان آنها تحقيق کنند. در پارکينگ اين فروشگاه ، داوطلبان به توزيع غذا به آسيب ديدگان طوفان مي پردازند. البته آنها به فقراي محل نيز که از طوفان آسيب نديده اند کمک مي کنند.
قبل از طوفان نيز محله راکِوي دچار فقر شده بود. تعداد بسياري از داوطلبان منهتن اکنون رو به راکوي آورده اند. در کشوري که به فردگرايي شهرت دارد ، اين نوع اعلام همبستگي باعث تعجب شده است. بسياري از نيويورکي ها که دچار احساس گناه شده اند  مي گويند از اينکه ساکنان برخي محلات شهر تا اين حد فقيرند شوکه شده اند.
با وجود کمک هاي مردمي به ساکنان راکوي ، آنها مي گويند تنها در زمان بلاياي طبيعي مورد توجه قرار مي گيرند و در ساير اوقات به حال خود واگذار مي شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار