افزايش قيمت جهاني طلا، نتوانست بر روي قيمت هاي طلا و سکه در بازار ايران تاثيري بگذارد.

محمد کشتي آراي رئيس اتحاديه کشوري طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب بالا گفت: با وجود افزايش 38 دلاري قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني، قيمت طلا و سکه در بازار ايران هيچ افزايشي نداشته است.

وي افزود: از جمله دلايل خنثي شدن اثر افزايش قيمت جهاني طلا بر بازار ايران را مي توان پائين آمدن نرخ ارز برشمرد که از عصر چهارشنبه گذشته در کشور روي داد.

وي با اشاره به اينکه اگر قيمت ارز در بازار کشور کاهش نمي يافت قيمت طلا 50 هزار تومان افزايش پيدا مي کرد اظهار داشت: از طرف ديگر از عصر چهارشنبه گذشتي با تعطيلي بازار تهران به مناسبت ايام سوگواري امام حسين(ع)، بازار طلاي کشور با کاهش تقاضا نيز روبرو شد.

وي گفت: هم اکنون قيمت هاي طلا و سکه در بازار داخلي روال عادي خود را دارد و پيش بيني مي شود با تعطيلي بازار تهران از جمله بازار طلا تا پايان روز چهارشنبه همچنان قيمت هاي طلا و سکه در کشور از هرگونه افزايش قيمت جهاني مصون بماند.

وي ادامه داد: کاهش معاملات طلا و جواهر به خاطر تعطيلي يک هفته اي بازار تهران (از چهارشنبه گذشته تا چهارشنبه اين هفته) همچنان ادامه مي يابد و کاهش معاملات که به معناي کاهش تقاضا است منجر به پائين آمدن قيمت هاي طلا و سکه در پايان هفته خواهد شد./عب
برچسب ها: طلا ، ویروس ، افزایش ، جهانی ، سکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار