مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت جهانی دو اثر طبیعی سبلان و سهند به صورت مشترک شایعه است چرا که ما در تلاش هستیم سبلان را به صورت مستقل به ثبت جهانی برسانیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی افزود: در این زمینه تحقیقات و بررسی‌ها و همچنین جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک در دست اقدام است و قرار نیست کوه سبلان به صورت مشترک بین اردبیل و آذربایجان ثبت جهانی شود.

وی گفت: در تلاش هستیم با جمع‌آوری اطلاعات تا پایان امسال پرونده ثبت جهانی سبلان را برای اولویت‌بندی کشوری در اختیار مسئولان قرار دهیم تا بستر و زمینه ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان یک اثر طبیعی و اکوتوریسم در سال‌های آینده فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین با اشاره به حضور 1.5 میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا افزود: علاوه بر استان‌های مختلف از کشورهای همسایه نیز در مراسم عزاداری گسترده و ارزشمند اردبیلی‌ها میهمانانی داشتیم که سعی کردند از حال و هوای معنوی اردبیل در این ایام استفاده کنند.

ندایی گفت: بیشتر این مسافران در اردبیل، سرعین و مناطق همجوار حضور یافته و علاوه بر شرکت در مراسمات معنوی زمینه و بستری برای استفاده از منابع طبیعی و آبگرم‌ها نیز در سرعین برای آنها فراهم شد.

وی با بیان اینکه در هشت ماه امسال حدود 7.5 گردشگر به استان اردبیل سفر کردند، افزود: در 200 مرکز اقامتی و پذیرایی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه معلم و مهمانسراهای دولتی پذیرای حجم زیادی از مسافران و گردشگران بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین گفت: در چهار ماه پایانی سال هم در سرعین و هم جنوب استان تورهای گردشگری زمستانی به همراه جشنواره‌های متعدد راه‌اندازی می‌شود تا بستر و زمینه برای حضور شایسته مسافران و گردشگران فراهم آید.

ندایی در ادامه افزود: انتظار داریم تا پایان سال تعداد گردشگران ورودی به این استان به 8.5 میلیون نفر برسد که یک رکورد بی‌سابقه در تاریخ این استان خواهد بود./س 

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، کوه ، سبلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.