آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استقرار موشک‌هاي ناتو در ترکيه، مناقشات و منازعات منطقه‌اي را افزايش مي‌دهد

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: درخواست ترکيه براي استقرار موشک‌هاي ناتو در مرزهاي اين کشور با سوريه بر خلاف ثبات امنيت و آرامش منطقه است.

 محمدحسن آصفري نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو  با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه درخواست ترکيه براي استقرار موشک‌هاي ناتو در مرزهاي اين کشور با سوريه تنش‌زا خواهد بود، گفت: استقرار موشک‌هاي ناتو در مرز ترکيه به خودي خود ايجاد تنش مي‌کند و به منطقه چهره نظامي و جنگي مي‌بخشد که اين اقدام برخلاف استقرار صلح و ثبات در منطقه است.
 
وي با بيان اينکه ايجاد و ترويج خوي نظامي در منطقه، مناقشات و منازعات منطقه‌اي را افزايش مي‌دهد، افزود: مسأله سوريه يک مسأله داخلي است، لذا مردم اين کشور بايد در حل مشکلات خود تصميم‌ساز باشند و دخالت ديگر  کشورها و حضور ناتو در منطقه براي حل مسأله سوريه به نفع هيچ يک از کشورهاي منطقه به ويژه کشورهاي همجوار با سوريه و ترکيه نخواهد بود.
 
عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي اقدام ترکيه را بسيار نسنجيده دانست و اظهار داشت: هرگونه تلاشي در اين خصوص مغاير با اصول و ضوابط ارتباطات همسايگي است و از آنجا که اين کشورها عضو جنبش غير‌متعهدها هستند، کشورهاي عضو بايد از هرگونه اقداماتي که مي‌تواند مناقشات و منازعات را تشديد کند دوري کنند، لذا اين اقدام بايستي مورد اعتراض کشورهاي منطقه به ويژه کشورهايي که منافع مشترکي در منطقه دارند قرار گيرد.
 
وي در خاتمه اظهار داشت: چنين اقدامي نه تنها به حل مسأله سوريه کمکي نمي‌کند بلکه موجب سخت‌تر شدن و پيچيده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.
 
گفتني است ترکيه رسما خواستار استقرار موشک‌هاي پاتريوت ناتو در محدوده مرزي خود با سوريه شده است.

انتهاي پيام/
 
 
 

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار