رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان از طراحي و ساخت دستگاه اکچواتورخطی هوشمند توسط شرکت مهندسی مهرتاک فولاد از شرکتهای دانش بنیان مستقر در اين شهرك، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمود شيخ زين الدين با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اينكه اکچواتورهای هوشمند در حال حاضر در كشور تولید نمی‌شود، این شرکت موفق به دستيابي به دانش فني تجهیز اکچواتورهای هوشمند شده است.

وي با بيان اينكه اكچواتورهای هوشمند یا موتورهای حرکت خطی هوشمند امروزه در ارتقای صنعت اتوماسیون اهمیت بسزایی دارد و حرکت خطی آن می تواند توسط مولفه های مکان، سرعت و شتاب کنترل شود، گفت: با توجه به نوع کنترل مورد نیاز، مکانیزم سنجش مولفه ها با موتور حرکت خطی نصب شده و بکارگرفته می شود.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان افزود: این تجهیز که تاکنون در کشورهای پیشرفته صنعتی تولید و براي واردات آن ارز زیادی از کشور خارج می شده است، از این پس مي‌تواند در داخل کشور و به همراه خدمات پشتیبانی بومی عرضه شود.

شيخ زين الدين در خصوص كارايي اين دستگاه گفت: اکچواتورهای هوشمند توانايي جایگزین شدن به جای جک‌های هیدرولیک و تجهیزات کنترلی آن را دارد و در مکانیزم های هوشمند و دقیق عملکرد خوبی خواهد داشت.

وي اضافه كرد: اين دستگاه در كنترل تجهيزات رفت و برگشتي مکانیزم‌های جابجا کننده، تجهیزات کنترل حرکت، کنترل سرعت و نیرو مانند نمونه گیرهای هوشمند، والوها، دمپرها بکار گرفته می شود.

به گفته رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، نمونه های ساخته شده این دستگاه به مراکز صنعتی كشور از جمله مجتمع فولاد مبارکه اصفهان عرضه و جایگزین نمونه های وارداتی شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.