خشونت خانگی بر ضد زنان در فرانسه هر سه روز، یک قربانی می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ت اف 1، همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت بر ضد زنان، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه، صبح امروز از شماری از کانون های محل نگهداری زنان قربانی خشونت خانگی، بازدید کرد.
اولاند در این دیدار اعلام کرد؛ تدابیر جدیدی برای مجازات عاملان خشونت خانگی و حمایت از زنان اتخاذ شده که در شورای آینده وزیران برای حمایت از حقوق زنان مطرح خواهد شد.
همچنين؛ در استان سن سنت دونی فرانسه، حدود 10 سال است که قوانین جدی در مقابل عامل خشونت خانگی، به کار گرفته می شود.
طبق این قوانین؛ مردی که به دلیل خشونت خانگی از وی شکایت شده، باید خانه را ترک کند و حق نزدیک شدن به خانواده خود را ندارد.
یکی از مقامات قضایی این استان، می گوید؛ این قوانین می تواند از بروز خشونت های جدی تر که ممکن است منجر به وقوع مرگ شود، ممانعت کند.
گفتني است؛ این تدابیر ساده، سریع و موثر هستند بدين صورت که به قربانیان تلفن همراه ویژه ای داده می شود که با فشار یک دکمه، پلیس به سرعت وارد عمل می شود.
مسئول حمایت از قربانیان خشونت خانگی در سن سنت دونی، می افزايد؛ حدود 3 سال است که این شیوه به کار گرفته می شود و به 68 مورد که به کمک فوری نیاز داشتند، کمک داده شد و به نتیجه رسیدن این طرح ها نیازمند هماهنگی و همکاری همه افراد و نهادها است.
برچسب ها: خشونت ، زنان ، فرانسوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار