قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه گفت: رسانه‌ ملی باید با تولید سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی و برگزاری میزگردهای متشکل از قشرهای مختلف جامعه در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ نماز و نمازخوانی گام بردارند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قرشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پرستش و عبودیت موجودی فناناپذیر از همان ابتدای آفرینش انسان در تمام کره خاکی وجود داشته است و در دین اسلام این نیاز به صورت نمادی نماز که یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است، تجلی پیدا می‌کند.

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه افزود: نماز یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است.

وی با اشاره به جایگاه والای نماز و ترویج آن در کشور توسط رسانه‌های مجازی و مکتوب، ادامه داد: توجه رسانه‌های مجازی و مکتوب به جایگاه نماز به ویژه به صورت جماعت و در روز جمعه، با به‌کارگیری تبلیغات و اطلاع‌رسانی باید انجام گیرد تا هیچ‌گونه خلایی در رابطه با تأمین نیازهای معنوی جوانان و نوجوانان به وجود نیاید.

قرشی با بیان اینکه نادیده‌گرفتن و سبک شمردن نماز می‌تواند اولین گام فقر معنوی در افراد و زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های روحی ـ روانی و تمایل به مذاهب پوچ، بی‌اساس و خطرناک باشد، اضافه کرد: رسانه‌ ملی باید با تولید سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی، میزگردهای متشکل از قشرهای مختلف جامعه و بهره‌گیری از چهره‌های محبوب و قهرمان در برنامه‌های اجرایشان به صورت غیرمستقیم، در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ نماز و نمازخوانی گام بردارند.

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه کسب آرامش درونی و موفقیت‌های چشمگیر جوانان مقید به نماز و واجبات دین اسلام را از برکات این فریضه مهم بیان داشت و تصریح کرد: رسانه‌ها باید در ارتباط با جایگاه نماز به عنوان رمز موفقیت بزرگان و اندیشمندان اسلامی و عامل موثر در بازدارندگی جامعه از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی و افتراق در بین مسلمانان، با تولید برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی نقش بسیار مؤثری را در رسیدن به این هدف داشته باشند.

قرشی نقش مدارس را در جذب جوانان به نماز و توسعه فرهنگی کشور بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: اولین آجر پیرامون نماز در نهاد خانواده گذاشته می‌شود که این امر توسط مدرسه و برنامه‌های آموزش آن‌ها می‌تواند ترغیب یا تضعیف شود زیرا بیشترین وقت و قسمت عمده ذهن او درگیر مدرسه، رفتار و منش افراد حاضر در آن است.

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه نقش مساجد و متولیان آن در شناساندن جایگاه نماز به جوانان و نوجوانان و داشتن یک تصور درست و معنوی از حضور در مسجد غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: در راستای رونق گرفتن نمازجمعه و جماعت، مساجد می‌توانند در جهت تشویق جوانان به حضور در آیین‌های عبادی، اجتماعی و معرفی کانون‌های فعال مساجد نقش مهمی ایفا کنند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.