سخنگوي کميسيون حقوقي مجلس گفت: لايحه حمايت از کوکان و نوجوانان با هدف کاهش کودک‌آزاري در کميته حقوق خصوصي مجلس در حال بررسي است.

محمدعلي اسفناني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با جلوگيري از افزايش آمار کودک آزاري، اظهار داشت: لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان در کميته حقوق خصوصي مجلس در حال بررسي است.

سخنگوي کميسيون حقوقي مجلس ادامه داد: قانون فعلي براي حمايت از کودکان و مبارزه با کودک آزاري قانوني جامع نبوده و قانونگذار براي مجازات کودک‌آزار، تنها به يک ماده در قانون مجازات اسلامي بسنده کرده و بيشتر از قانون عمومي استفاده مي‌کند.

وي با بيان اينکه لايحه جديد حمايت از حقوق کودکان و نوجوانان، جامع و کامل است، گفت: اين لايحه جنبه پيشگيرانه از کودک‌آزاري داشته و قوانين پراکنده در اين زمينه را به طور کامل جمع بندي کرده و به حمايت بيشتري از کودکان و نوجوانان پرداخته است.

اسفناني افزود: اين لايحه به تمامي جوانب از قبيل وظايف اوليا در قبال کودکان، سوءاستفاده، خريد و فروش، قاچاق، محروميت از تحصيل، تحميل کار اجباري و کودک آزاري پرداخته و با مجازات‌هاي بيشتري به جلوگيري از اين امر اقدام کرده است.

سخنگوي کميسيون حقوقي در پايان خاطرنشان کرد: به‌طور حتم تصویب این لایحه موجب کاهش آمار کودک‌آزاری در کشور خواهد شد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار