يادش خوش براي كودكاني كه ذوق زده تا ديروز براي بازي يك لاستيك گير آورده و با چوب به دنبال آن مي‌دويدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ورود اولين وسيله نقليه به ايران در سال 1900 ميلادي بين تهران و شميرانات با قيمت 6 ريال به تهران ورود پيدا كرد.
چنانچه به تاريخچه حمل و نقل نگاهي بيندازيم در سال 1304 با احداث چند خيابان 200 دستگاه ماشين و 2 هزار درشكه صنعت حمل و نقل زميني شروع به كار كرد با گذشت زمان به دوراني از تاريخ مي رسيم كه اتوبوس هاي دو طبقه با راننده هاي ايراني كه شباهت زيادي به راننده هاي كاميون هاي امروزي داشتند وارد بازار شد و همراه با بنزهاي 180 مسافرين را جابجا مي كردند.
وضعيت حمل و نقل امروزه پيشرفت چشمگيري داشته است هم اكنون 15 مسير زميني بين المللي ترانزيت در كشور موجود است و ايران را مي توان پل ارتباطي ميان كشورهاي آسياي ميانه دانست.
كم كم پرايد ، سمند، پژو 405 و كمري جايگزين آن پيكان هاي قديمي سفيد با خطوط نارنجي شد آينده حمل و نقل زميني را مي توان در توسعه ترمينال‌ها، راه ها و جاده هاي كشور و توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري و جاده ها ورق زد.
گفتني است، سازمان تاكسيراني نيز در اين بين سهم چشمگيري در حمل و نقل مسافرين و مسافرت هاي درون شهري دارد و هم اكنون 80 هزار ماشين براي حمل ونقل مسافران در اين صنعت فعاليت مي كنند.
اين تاكسي ها درشركت ها، خطي ها و به عنوان گردشگري در تهران مشغول به كار هستند تعداد خط هاي سازمان 760 عدد است تا مسافران راحت تر بتوانند به مقصد خود رسيده و 48 پايانه تاكسيراني در تهران وجود دارد./ز

برچسب ها: تاکسی ، تاریخچه ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار