گزيده‌اي اخبار ویژه روزنامه‌هاي صبح دوشنبه

از شکايت ارشاد از روزنامه مغرب تا دليل عجيب کمبود برخي داروها در کشور

توزيع غذاي نذري سمي ميان زائران کربلا،شيخ‌الازهر: عاشورا به ايران نرويد!،دليل عجيب کمبود برخي داروها در کشور،نظر توکلي درمورد لغو سوال از رئيس جمهور،امروز وقت شرط‌گذاري براي نظام نيست،نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي مضروب و با اسلحه تهديد شد،از مهمترین اخبار ویزه روزنامه های امروز است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید: 

*جمهوري اسلامی:


همکاری آمریکا با اسرائيل در ساخت سامانه‌هاي پدافندي

افزايش قدرت موشكي مقاومت در نوار غزه و لبنان، شركتهاي ساخت تجهيزات نظامي رژيم اشغالگر را براي ساخت سامانه‌هاي پدافندي كه به زعم صهيونيستها براي ناكار ساختن موشكهاي مقاومت طراحي شده است، به تكاپو واداشت.

 پايگاه آمريكايي "بوستون گلاب" گزارش داد؛ پس از مشخص شدن ضعف‌هاي سامانه "گنبد آهنين" در جنگ هشت روزه غزه، رژيم صهيونيستي با همكاري آمريكا سيستم موشكي جديدي را با نام "عصاي سحرآميز" آزمايش مي‌كند. گزارشگر كانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز در اين زمينه گفت: شركت ساخت و طراحي تجهيزات نظامي "رافائل" از سامانه عصاي "سحرآميز" رونمايي كرد. اين سامانه به منظور مقابله با موشكهاي ميان برد و كوتاه برد سنگين طراحي شده است.

توزيع غذاي نذري سمي ميان زائران کربلا

سه زن كه غذاي نذري آلوده به مواد سمي ميان زائران حسيني توزيع مي‌كردند، در مركز استان بابل عراق بازداشت شدند. به گزارش واحد مركزي خبر؛ يك منبع امنيتي عراق با اعلام اين كه نيروهاي امنيتي عراق اندكي پس از توزيع اين غذاهاي آلوده در شهر المسيب واقع در شمال حله، اين سه زن را شناسايي كردند افزود بر اثر اين اقدام غيرانساني، يك زائر مسموم شد. اين منبع همچنين از كشف دو بمب در كنار يكي از هيئت‌هاي حسيني و در مسير عزاداران در استان بابل در شرق كربلا خبر داد كه با هوشياري مأموران خنثي شدند. ميليون‌ها زائر از نقاط مختلف عراق و 200 هزار نفر از 36 كشور اسلامي به منظور شركت در مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در كربلا حضور يافته‌اند.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي مضروب و با اسلحه تهديد شد

قربانعلي صالح آبادي نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته توسط دو نفر ناشناس با چاقو مضروب و با اسلحه تهديد شد و به بيمارستان منتقل گرديد. افراد ناشناس بعد از مجروح ساختن صالح آبادي، وي را از خودروي شخصي‌اش به بيرون انداخته و خودرو را با مقداري وجه نقد به سرقت بردند. ضاربان، غافلگيرانه و هنگامي كه صالح‌آبادي در ميدان صنعت تهران سوار خودروي خود مي‌شد وارد خودروي وي شده و با تهديد وي را به حركت تا محلي خلوت وادار ساخته بودند. زورگيري به شيوه‌هاي مختلف و ايجاد ناامني براي شهروندان مدتي است كه در تهران رو به افزايش گذاشته است.

*وطن امروز:

شکايت ارشاد از روزنامه مغرب
اقدامات ديوانه‌وار تصميم‌‌گيران روزنامه مغرب در توهين به افراد و گزاره‌هاي اعتقادي باعث شد سرانجام کاسه صبر معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد لبريز شده و از اين روزنامه شکايت کند. بر اساس گفته‌هاي پدرام پاک‌آيين، مديرکل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت ارشاد، در جلسه هيات نظارت بر مطبوعات که بلافاصله بعد از تعطيلات ايام سوگواري امام حسين(ع) برگزار مي‌شود، به تخلفات اين روزنامه رسيدگي شده و با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني، برخورد قاطع صورت مي‌گيرد.

گفتني است اين روزنامه در صفحه نخست شماره روز پنجشنبه 2 آذرماه اقدام به درج کاريکاتوري از رئيس‌جمهور کرد که در آن با بي‌اعتنايي به تاکيد صريح رهبر معظم انقلاب درباره وحدت قوا و ضرورت منتفي شدن سوال از رئيس‌جمهور، به اختلاف‌افکني ميان رئيس‌جمهور و دولت با تحقير مجلس پرداخته بود. روزنامه مغرب از ابتداي انتشار تاکنون اقدام به انتشار مطالب توهين‌آميز بسياري کرده که با مماشات مسؤولان مواجه شده است. اما اين بار اين روزنامه در کنار انتشار اين کاريکاتور، تيتر يک خود را نيز به شکلي بي‌پروا و ديوانه‌وار به تخريب اقدام فرهنگي راهيان نور اختصاص داده بود! گفتني است؛ چندي پيش محمدمهدي امامي ناصري، مديرمسؤول اين روزنامه از سوي دادستاني تهران بازداشت شد که اکنون به قيد وثيقه آزاد است.

شيخ‌الازهر: عاشورا به ايران نرويد!
در حالي که تعدادي از علماي الازهر براي سفر به ايران براي آشنايي با مراسم عاشورا آماده مي‌شدند، احمدالطيب، شيخ الازهر در دستوري از سفر آنها به ايران در ايام عاشورا ممانعت به عمل آورد. فارس به نقل از پايگاه خبري الوفد نوشت: پس از آنکه در سال گذشته تعدادي از علما و انديشمندان مصري از دانشگاه‌هاي اين کشور بويژه الازهر با سفر به ايران در ايام تاسوعا و عاشورا با چگونگي برگزاري اين مراسم آشنا شدند، امسال، احمدالطيب، شيخ الازهر سفر علماي الازهر را به ايران ممنوع کرد.

بنابر اين گزارش، اين دستور شيخ الازهر پس از آن اعلام شد که دفتر حفظ منافع ايران اقدامات لازم از جمله تهيه بليت و ويزا براي اين تعداد از علماي الازهر را انجام داده بود اما آنها پس از دستور شيخ الازهر از دفتر حفظ منافع ايران عذرخواهي کردند. دکتر فريد حماده معاون رئيس دانشگاه الازهر، دکتر علوى امين استاد دانشگاه الازهر و محمود شعيب دبيرکل دانشگاه الازهر از جمله افرادي بودند که پس از دستور مستقيم احمدالطيب به دکتر اسامه العبد، رئيس دانشگاه الازهر از سفر به تهران انصراف دادند.

*خراسان:
دليل عجيب کمبود برخي داروها در کشور
بر اساس بررسي هاي يک دستگاه دولتي، يکي از دلايل کمبود دارو و مواد اوليه توليد آن در شرايط فعلي در کشور، آتش سوزي هاي متعددي است که طي چند ماه اخير اتفاق افتاده و خسارت هاي زيادي را به تاسيسات، خطوط توليد و انبارهاي شرکت هاي واردکننده و توليدکننده اين اقلام وارد کرده و هم اکنون جبران اين معضل، با دشواري و صرف هزينه و زمان قابل توجهي امکان پذير است.

دولت درخواست ديوان محاسبات براي ارسال مصوبات هيئت عامل بانک مرکزي را رد کرد
در حالي که ديوان محاسبات کل کشور چندي پيش در نامه اي به بهمني رئيس کل بانک مرکزي خواستار ارسال کليه مصوبات هيئت عامل بانک مرکزي و مصوبات شوراي پول و اعتبار طي سال هاي1389و 1390به اين نهاد نظارتي شده بود، بهمني اين موضوع را به مسئولان ارشد دولتي ارجاع داد که آن ها اين خواسته را مغاير با وظايف قانوني ديوان محاسبات دانستند و به رئيس کل بانک مرکزي تاکيد کردند که نبايد چنين اقدامي را انجام دهد.
                
*تهران امروز:
امروز وقت شرط‌گذاري براي نظام نيست

محمدجواد حق‌شناس، عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي، با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، گفت: مطمئنا قانون انتخابات فعلي نياز به اصلاح دارد و ضرورت آن بر کسي پوشيده نيست؛ چراکه قانون انتخابات يک قانون مادر و تضمين‌کننده حقوق مردم است. وي در‌گفت‌وگو با مهر ضمن انتقاد از اصلاحيه مجلس بر قانون انتخابات، ادامه داد: اصلاحيه مجلس به جاي اينکه نقايص موجود در قانون فعلي را مرتفع کند پاره‌اي از حقوق ملت را سلب خواهد کرد.

وي با ارائه پيشنهاد براي اصلاح قانون انتخابات، تصريح کرد: يکي از مباحث مهمي‌كه بايد در قانون انتخابات لحاظ شود پيوند آن با قانون احزاب است، چراکه در نظامي‌كه مبتني بر آراي مردم است بايد حتما نظام انتخاباتي آن‌پيوند درست و روشني با قانون احزاب داشته باشد. عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي، افزود: احزاب مي‌توانند بستر مناسبي براي انتخاب يک گزينه اصلح فراهم کنند اما به‌دليل اينکه اين پيوند برقرار نشده ما شاهد انتخاب‌هايي هستيم که بعد از به قدرت رسيدن ديگر در مقابل مردم پاسخگو نيستند.

وي همچنين در ادامه با بيان اينکه امروز وقت شرط‌گذاري براي نظام نيست، خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: شرط‌گذاري براي انتخابات همچون آزادي زندانيان سياسي هرچند قابل پيگيري است، اما پيوند زدن چنين شرط‌هايي به انتخابات عقلاني نيست و امروز بايد براي برگزاري يک انتخاباتي با حضور حداکثري مردم تلاش کرد تا نقطه عطفي در تاريخ فضاي سياسي کشور شود.

مخالفت فراکسيون اصولگرايان بااصلاح قانون انتخابات

حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر و عضو هيات رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: جمع‌بندي فراکسيون اصولگرايان از طرح مذکور اين است که استخوان‌بندي و شاه‌کليد اين طرح که ماده مربوط به اصلاح ماده 35 قانون فعلي انتخابات است، در يازده مورد با اصول قانون اساسي مغايرت دارد.

وي افزود: اين ماده هم جمهوريت نظام را به نوعي را زيرسوال مي‌برد، يعني حق مردم را در انتخابشان به نوعي تضعيف مي‌کند و هم مشروعيت نظام را را خدشه‌دار مي‌کند، به‌گونه‌اي‌كه بين برخي افراد ذي‌نفوذ در جامعه و افراد پولدار و کساني که مسئوليت‌هايي در کشور داشتند با افرادي که مي‌خواهند کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري شوند، ارتباط ناصوابي برقرار مي‌شود که آينده نامطلوبي به‌دنبال خواهد داشت.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس بر همين اساس يادآور شد: در صورت تصويب نهايي اين طرح اصلاحيه، رانت‌هايي در جامعه ايجاد مي‌شود و مشکلاتي به وجود مي‌آيد و مردم نمي‌توانند مستقيماً فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند، چه بسا مردم بخواهند فردي را انتخاب کنند که تاکنون مسئوليت آنچناني در جامعه نداشته است. وي در خاتمه گفت: فراکسيون متبوعش در مسائل مهم موضع خود را بيان مي‌کند و درباره طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري نيز در آينده بيانيه‌اي صادر و مخالفت خود را با اين طرح اعلام مي‌کند.

نظر توکلي درمورد لغو سوال از رئيس جمهور

احمد توکلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب که افرادي مي‌گفتند رهبري پيش از سخنراني خود با سوال از رئيس‌جمهور مخالفت مي‌كردند، حرفشان صحيح نيست و در واقع اين موضوع اجتهاد در برابر نص است، گفت: رهبري خودشان از کار نمايندگان تجليل کردند. وقتي يک نماينده احساس وظيفه مي‌كند که رئيس‌جمهور را از کارهايي که فکر مي‌كند درست نيست به وسيله سوال کردن به مسير قانوني راهنمايي کند و دليل بياورد که بر خلاف منافع ملي، ايشان فعاليت مي‌كند، در اين راه يقين کرده است و به طور مسلم اين کار را بايد انجام بدهد.

وي در ارتباط با اين موضوع که برخي از نمايندگان اعتقاد داشتند که رهبري با سوال از رئيس‌جمهور از ابتدا مخالف هستند و امروز با فرمان رهبري اين تعبير را دارند که کارشان درست بوده و نبايد از اول اين مسئله مطرح مي‌شد، گفت: من اتفاقا معتقدم که آنهايي که در آن زمان مي‌گفتند که نبايد از رئيس‌جمهور نبايستي سوال شود، کار و حرفشان اشتباه بود. اين يک استنباط شخصي بود و استنباط شخصي نيز تنها براي خود فرد حجت است.     



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار