مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از سنکرون نخستین فاز نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به ظرفیت 250 مگاوات در بهمن ماه امسال خبر داد .

مجید صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : تعداد زیادی  واحد نیروگاهی قبل از پیک برق سال آینده و تابستان 92 وارد شبکه می شوند که امنیت شبکه برق کشور را افزایش می دهد .

وی  با بیان اینکه سال آینده مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت افزود : یک واحد نیروگاه شیروان ، دو واحد بخش بخار آبادان ، یک واحد نیروگاهی در ایرانشهر ، یک واحد گازی در گنو هرمزگان ، دو واحد گازی شیرکوه یزد قبل از پیک مصرف و تابستان 92 وارد شبکه می شوند .

صالحی اظهار داشت : فاز اول نیروگاه 1000 مگاواتی تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه  به ظرفیت 250 مگاوات تا 22 بهمن امسال وارد مدار می شود .

وی در رابطه با راندمان نیروگاه ها تصریح کرد : راندمان نیروگاه های کشور تا 5 سال پیش 35 درصد بوده که اکنون این رقم به بیش از 39 درصد رسیده است .

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران عنوان داشت : تبدیل نیروگاه های گازی به  سیکل ترکیبی تاثیر به سزایی در افزایش راندمان نیروگاه ها دارد .

وی خاطرنشان کرد : راندمان نیروگاه های گازی در حدود 34 درصد است که با اجرای بخش بخار آنها و تبدیل به سیکل ترکیبی به 50 درصد می رسد ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار