همایش جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و فلسفه قیام عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در این همایش که با حضور جمعی از پرسنل درمانی و ستادی دانشگاه علوم پزشکی در سالن شهید مفتح برگزار شد، حجت الاسلام بطحائی گلپایگانی از اساتید حوزه و دانشگاه، هدف از قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا را احیا امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: فطرت و ذات اولیه انسان از منکرات و زشتی ها متنفر و به معروفات و عمال نیک و پسندیده علاقه مند است، چرا که اگر علاقه به معروف نباشد انسان به رشد و کمال نخواهد رسید.
 
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از خودمان شروع کنیم چرا که در غیر اینصورت هیچ تاثیری در جامعه نخواهد داشت.
 
این استاد حوزه و دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه افراد جامعه دانست و تصریح کرد: همه باید در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شرکت کنند.
 
حجت الاسلام صانعی از کارشناسان حوزه نیز در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص فضیلت امربه معروف و نهی از منکر،  به تبیین جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.
 
وی یکی از وظایف اصلی شیعیان در زمان غیبت را امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.
 
دکتر حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش خاطرنشان کرد: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به روش اهل بیت(علیهم السلام) تاسی کرد و همواره از بهترین روش ها برای انجام این فریضه بهره برد.
 
حجازی افزود: امر معروف و نهی از منکر در ادارات فقط مختص حجاب نیست بلکه کارمندی که بیش از وظیفه خود عمل می کند و به تکریم ارباب رجوع اهمیت می دهد، همه از مصادیق امر به معروف در جامعه و بویژه در ادارات است.
 
در پایان این همایش نیز از تعدادی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار