داود اوغلو: آنکارا و تل آويو در خصوص از سر گيري روابط مذاکره مي کنند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز اعلام کرد آنکارا و تل آویو از طریق کانالهای ارتباطی در خصوص از سر گرفتن روابط مذاکره می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، احمد داود اوغلو در عین حال تصریح کرد در صورتیکه تل آویو به خواسته های آنکارا جامه عمل نپوشاند مصالحه و آشتی ممکن نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این که درخواست برای مذاکره از سوی تل آویو مطرح شده است، تصریح کرد ترکیه در خصوص خواسته هایش مذاکره و گفتگو نمی کند.

داود اوغلو همچنین در خصوص تلاشها برای پایان دادن به خشونتهای اخیر در نوار غزه گفت: ترکیه نقش فعالی در این روند ایفا کرد. به منظور پایان دادن به درگیریها در غزه که درد و رنج انسانها را به همراه داشت، تماسهایی با مقامات اسرائیل گرفته شد. اگر مسئله پایان یک فاجعه انسانی مطرح باشد، ترکیه با هر کسی مذاکره می کند.

داود اوغلو همچنین گفت زمانی که مذاکرات به بن بست رسیدند (پیش از توافق آتش بس)، ترکیه در نظر گرفتن گزینه های دیگر را پیشنهاد و با خالد مشعل رهبر جنبش حماس مذاکره کرد.

روابط بین دو متحد پیشین- آنکارا و تل آویو- از ماه مه سال دو هزار و ده و در پی حمله نیروی دریایی اسرائیل به کشتی ترکی کمک به غزه که نه کشته بر جا گذاشت، رو به وخامت گرایید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار