کارشناس انگلیسی تاکید کرد اعضای پارلمان انگلیس از دولت های عربی پول می گیرند تا مبلغ سیاست های آنها باشند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بررسی های یکی از روزنامه های مطرح انگلیس نشان دهنده آن است که صدها عضو مجلس عوام انگلیس در دو سال اخیر از منابع غیرمتعارف پول دریافت کرده اند.
این منابع مالی برای تامین هزینه سفرهای این مقامات انگلیسی به کشورهای مختلف استفاده شده است.

شرکتهای بزرگ ، گروههای لابی کننده و اعمال کننده فشار سیاسی و شماری از کشورهای عربی که جزء تامین کنندگان اصلی این منابع مالی بوده اند در فهرست حامیان جنجالی مالی برای این مقامات انگلیسی به شمار می روند. بررسی ها نشان می دهد در مجموع حدود یک و نیم میلیون پوند به 242 عضو مجلس عوام انگلیس در دو سال گذشته پرداخت شده است تا به سفرهای خارجی بروند. این مقامات انگلیسی بلافاصله پس از بازگشت از سفرهای خارجی مذکور، سخنرانی هایی در صحن مجلس عوام انگلیس در حمایت از حامیان مالی خود مطرح کرده اند! حاکمان پادشاهی عربستان و بحرین از جمله حامیان مالی این مقامات انگلیسی هستند که حمایتهای مالی شان فاش شده است.

یک پنجم مقامات انگلیسی که نام آنها در این فهرست دریافت کنندگان کمکهای مالی مذکور آمده است و از اعضای حزب محافظه کار در مجلس عوام انگلیس هستند به اسرائیل(اراضی اشغالی) سفر کرده اند.
گروههای لابی طرفدار اسرائیلی حامی مالی این مقامات انگلیسی بوده اند. این گروهها با پشتیبانی های مالی مذکور به دنبال تقویت حمایتها از اسرائیل در داخل پارلمان انگلیس بوده اند.
فقط در یکی از این سفرها، دوازده عضو مجلس عوام انگلیس با هزینه خاندان آل سعود به عربستان سعودی سفر کردند. کانور برنز یکی از مقامات انگلیسی است که با همین حمایتهای مالی به بحرین سفر کرده است. وقتی سازمانهای مستقل و فعال در زمینه حقوق بشر از نحوه برگزاری انتخابات در بحرین انتقاد کردند، این عضو مجلس عوام انگلیس دیدگاهی متفاوت داشت. برنز در تمجید این انتخابات بحرین گفت که این انتخابات بسیار فراتر از معیارهای مطرح در منطقه است! مقامات انگلیسی هم که به عربستان سفر کرده بودند پس از بازگشت از این سفر اظهارنظرهای بسیار مثبتی درباره اوضاع عربستان مطرح کردند حال آنکه در این کشور ، حکومت پادشاهی مطلقه حاکم است.

در واقع، هدف از حمایت مالی از این سفرها نیز دقیقا ترسیم این چهره از حامیان مالی این سفرها بوده است.

زیاد العیسی کارشناس انگلیسی در این خصوص گفت:حامیان مالی این مقامات انگلیسی درواقع با این پشتیبانی های مالی، به نوعی به آنها رشوه می دهند. حامیان مالی مذکور هم به دنبال افرادی از اعضای مجلس عوام انگلیس هستند تا از آنها حمایت کنند و سیاستهای آنها را در انگلیس ترویج کنند و اقداماتی را که آنها در نقض حقوق بشر صورت می دهند توجیه کنند. آنها می خواهند شیوه های سرکوبگرانه شدیدی توجیه شود که این دولتها در برخورد با مردم خود از آن استفاده می کنند.

اعضای پارلمان انگلیس در واکنش به افشای این مطلب اعلام کرده اند این سفرها برای گسترش روابط انگلیس با کشورهای مذکور بوده و برای آشنایی بیشتر با واقعیتهای این کشورها بوده است. اما منتقدان نظر دیگری دارند.

زیاد العیسی افزود: وقتی مقامات انگلیسی به کشورهای مذکور می روند با مردم عادی ملاقات نمی کنند بلکه فقط با مقامات بلندپایه دولتی در این کشورها دیدار دارند. طبیعی است که این مقامات بلندپایه دولتی ، مواضع دولتهای خود را در این دیدارها مطرح کنند و بکوشند سرکوبهای وحشیانه و ظالمانه حکومتی در عربستان و یا بحرین را توجیه کنند. مقامات سعودی در این سفرها کوشیده اند طرح خود را درباره بحرین نیز توجیه کنند.

تازمانیکه این سفرهای مقامات انگلیسی به کشورهای مذکور ادامه پیدا کند، همچنان باید شاهد مواضع یکجانبه و غیرواقعی مقامات انگلیسی درباره مسائل جنجالی منطقه ازجمله مسئله فلسطین باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار