عضو شوراي عالي علما و كميته دائمي فتواي عربستان تأکید کرد، طرح تحریم کالاهای خارجی بدون موافقت دولت سعودی جایز نیست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛"عبدالله المطلق"، فتواي تحريم كالاهاي خارجي را شكست خورده دانست و اظهار داشت: اين اقدام جز در صورت تصميم دولت جايز نيست.
 
المطلق در مراسمی تحت عنوان "حقوق پيامبر (ص) بر پيروانش" در جمع اعضاي شوراي عالي علماي سعودی در دانشگاه ملك سعود رياض گفت: تحريم كالاهاي خارجي با يك تصميم فردي انجام نمي گيرد؛ بلكه اين امر به حكم حكومتي نياز دارد. زيرا بهاي كالاهايي كه امروزه وارد كشور مي شود، از قبل توسط تجار پرداخت شده است.
 
اين مفتی وهابی خاطر نشان كرد: ما بايد بدانيم كه تحريم امري شخصي نيست و تصميم گيري در اين باره به عهده حكومت است. بنابراين، تحريم كالاها بايد با مشاركت علماي شرع و ديگران انجام گيرد و ما نبايد در اين زمينه از حكومت هايمان سبقت بگيريم. زيرا شكست چنين اقداماتي به اثبات رسيده است. اين امر بايد ساماندهي شود و در راستاي منافع مسلمانان، كشور و دعوت به اسلام صورت گیرد.

"عبدالله المطلق" درباره علاقه مندي برخي از جوانان به بازيكنان مشهور فوتبال و پيگيري اخبار آنها گفت: در صورتي كه جوانان مسلمان به علت كيفيت بازي و گلزني اين بازيكنان به آنها علاقه مند هستند، اين امر دقيقا مانند علاقه مندي برخي از مردم به چهارپايان است. برخي به اسب علاقه مندند و عده اي به شتر. هر كدام از آنها نيز براي اين اقدام خود دليلي دارند. بنابراين چنين امري اشكالي ندارد. اما در صورتي كه به علت كفر يا دوري اين بازيكنان، به آنها علاقه مند باشند، اين امر جايز نيست و كفر به شمار مي آيد.
 
مخالفت این مفتی سعودی با تحریم کالاهای غربی درحالی مطرح می شود که درپی توهین به پیامبر اسلام (ص) در یک فیلم آمریکایی، مسلمانان بسیاری از کشورها از جمله عربستان خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شده بودند.
برچسب ها: مفتی ، خارجی ، عربستان ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار