نمايش "آخرين حكايت فرهاد" به كارگرداني شهره سلطاني از 7 آذر در سالن حافظ اجرا مي شود.

شهره سلطاني كارگردان نمايش "آخرين حكايت فرهاد" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص موضوع و جزئيات اين نمايش گفت: نمايش "آخرين حكايت فرهاد" مجموعه اي از مطالب و پيام هاي مختلف ازجمله اخلاقيات، قضاوت ها، تربيت و روابط خانواده ها است.
وي در اينباره افزود: "فرهاد" مي تواند داستان همه ما باشد از اين جهت كه گاهي اوقات خانواده ها با نگاهي كه به فرزندانشان دارند تمام تلاششان را در زمينه اصلاح آن ها انجام مي دهند اما گاهي با سماجت و وسواس، فرزندانشان را به بيراهه مي كشند.
سلطاني درخصوص اين نمايش عنوان كرد: با ارائه متن ها مختلف، در نهايت اين متن انتخاب شد و بسيار خوشحالم كه با "ميرباقري" نويسنده كار به طور مشترك كار مي كنيم.
وي ادامه داد: اين متن در جشنواره سي و ششمين دوره ادبيات نمايشي جزء متون برگزيده انتخاب شد.
سلطاني تصريح كرد: مخاطبان تئاتر بيشتر با موضوعات و شخصيت هاي اجتماعي و پيرامون آن ارتباط مي گيرند و تلاشم اين بوده در حين وفاداري به متن، با كمي تغيير در ساختار نگاهي جديدي به اين موضوع داشته باشم و اميدوارم تماشاگران هم به اين نكته برسند.
وي اظهار داشت: متن "آخرين حكايت فرهاد" خواندني است ولي سعي كردم اين اثر را ديدني تر به اجرا در بياورم
سلطاني درخصوص مشكلات اجراي اين نمايش در سالن حافظ بيان كرد: سالن حافظ انتخاب من نبود و در نهايت براي من انتخاب شد اما من با اين اجرا به دنبال از دست ندادن فرصت به مانند فرصت هاي قبل بودم و پاي اين اجرا مي ايستم.
وي درباره سالن حافظ اظهار داشت: سالن حافظ، سالن مستقلي است و تحت حمايت مركز هنرهاي نمايشي، مجموعه تئاتر و خانه هنرمندان نيست كه من از اين موضوع اطلاعي نداشتم.
سلطاني ادامه داد: قول هايي درخصوص اجراي اين نمايش به ما داده شد ولي هنوز به صورت مكتوب نيست. شنيده هاي حاكي از اين است كه 20 درصد از مبلغ گيشه را سالن حافظ از ما دريافت مي كند ولي اميدوارم اينگونه نباشد.
وي خاطرنشان كرد: در گذشته كارها توسط شوراي ساخت بررسي مي شد و متناسب با آن بودجه به آن تعلق مي گرفت كار من هم لياقت و استحقاق آن را داشت كه به شوراي ساخت برود.
گفتني است، نمايش "آخرين حكايت فرهاد" از 7 آذر ماه در سالن حافظ اجرا مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار