جهانبخش صادقی از هنرمندان معلول ایرانی بود که در عرصه هنر و نقاشی بیش از ۲۵۰۰ اثر بیاد ماندنی از خود بجا گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جهانبخش صادقی از هنرمندان معلول ایرانی بود که در عرصه هنر و نقاشی بیش از ۲۵۰۰ اثر بیاد ماندنی از خود بجا گذاشت.
جهانبخش صادقی که سال ۱۳۳۵ در روستای رستاق شهرستان بافت به دنیا آمد، در سن ۱۶ سالگی در حالی که مشغول چراغانی کردن محله برای سالروز میلاد امام حسین (ع) بود بر اثر برخورد یک خودرو با وی، دچار ضایعه نخاعی شد و ۸۵ درصد معلولیت را پذیرفت.

وی در مصاحبه ای گفته بود: بعد از تصادف مرا برای معالجه به تهران آوردند و در مدتی که تهران بودم با افرادی آشنا شدم تا بپذیرم که من معلول هستم و معلولیت به معنای پایان زندگی نیست و اینکه یک معلول هم می تواند در زندگی خود و دیگران نقشی داشته باشد و من معلولیت را به عنوان یک اصل زندگی پذیرفتم.

صادقی ادامه داد: در مدتی که در بیمارستان بستری بودم، ‌دانشجویان رشته هنر به این بیمارستان آمد و رفت داشتند و من از طریق آنها با نقاشی آشنا شدم و چگونه نقاشی کردن را از آنها یاد گرفتم و پس از آن با کمک های استاد مسعود کرمی هنرمند نقاشی که خود از ناحیه پاها و دست‌ ها دچار معلولیت بود،‌ نقاشی را حرفه ‌ای‌ تر دنبال کردم.

این هنرمند معلول گفت:برای نقاشی کردن قلم مو را با دو دست می‌ گیرم، به سمت راست دراز می ‌کشم و سه‌ پایه‌ نقاشی ‌ام نیز متحرک است و می‌ توانم به راحتی آن را بالا و پایین کنم.

جهانبخش صادقی در عمر پربار هنری خود بیش از ۹۸ ورکشاپ داخلی و خارجی برگزار کرده که از جمله آنها می توان به برگزاری نمایشگاه ها و ورکشاپ هایی در کشورهای کویت، قطر، امارات، سوریه و لبنان و همچنین شهرهای مختلف ایران اشاره کرد.

این هنرمند، تصاویر شهدا را نیز با اعتقاد نقاشی می ‌کرده و بابت این کارش هیچ هزینه ‌ای دریافت نکرده است.

وی که تاکنون تصویر ۱۱۰ شهید لبنان را نقاشی کرده است، این آثار هنری را به دفتر سید ˈحسن نصراللهˈ و گروه مقاومت حزب‌ الله لبنان هدیه داده و همچنین سه بار با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرده است.

صادقی در این سفرهایش به آرزوی دیرینه خود نیز رسیده و در این باره گفته است: ˈهمیشه آرزو داشتم به سوریه مشرف شوم و به زیارت حرم حضرت زینب (س) بروم و بالاخره در مدت زمان ۹ سال خداوند ۴۴ بار توفیق زیارت حرم حضرت زینب (س) را نصیب من کرد.

مرحوم صادقی در نمایشگاه معلولان نیز مورد تفقد ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است./ي2
برچسب ها: صادقی ، هنرمند ، نقاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار