منابع آگاه در اتحادیه اروپا اعلام کردند نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره بودجه این اتحادیه در سال های 2014 تا 2020 جمعه در بروکسل بدون دستیابی به توافقی پایان یافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه به ریاست قبرسی اتحادیه اروپا اعلام کرد27 تن از روسای جمهوری و نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نتوانستند به توافقی دست یابند و به زودی به کشورهای خود بازخواهند گشت.
شمار زیادی از دیگر منابع دیپلماتیک این خبر را تایید کردند.
گی ورهوفستاد، رهبر لیبرال دموکرات ها در پارلمان اروپا در مورد این اجلاس می گوید: این نشست مضحک بود . یک بحث و جدال مضحک میان دولتها. اصلا ما در مورد چه چیزی حرف می زنیم؟ درباره بودجه 140 میلیارد یورویی سالانه اروپا. … بودجه کشورهای عضو اتحادیه، شش تریلیون و سیصد میلیارد یوروست . یعنی پنجاه برابر بیشتر. به همین دلیل این مذاکرات چندان هم جدی نیست.
هان سوبودا، عضو پارلمان اروپا و سیاستمدار سوسیال دموکرات اتریشی، در مورد مخالفت انگلیس با بودجه پیشنهادی اروپا و تهدید به استفاده از حق وتوی هر گونه تصمیمی مبنی بر افزایش بودجه اتحادیه اروپا می گوید: « تصمیم آقای کامرون پیشرفتهای تدریجی در اتحادیه اروپا را مختل می کند، از سوی دیگر شاید این تصمیم منجر شود که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، و این آینده اتحادیه را مشخص می کند و این کمی نابخردانه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار