محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در میدان التحریر به هواداران خود وعده داد به مسیری که در پیش گرفته است، ادامه خواهد دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی مصر ؛ محمد مرسی با حضور در برابر طرفداران خود در برابر کاخ ریاست جمهوری در قاهره گفت: سخنان من خطاب به همه طرفداران و مخالفان است و من هیچگاه نمی توانم طرفدار کسی در کشور باشم.

سخنان من خطاب به ملت مصر است که سالیان طولانی با ظلم و استبداد روبرو بوده اند.

مرسی گفت ‌:هیچ‌کس نمی تواند حرکت رو به جلوی ما را متوقف کند. من وظایفم را برای رضای خدا و ملت انجام می دهم و تصمیماتم را نیز بعد از مشورت با همه افراد می گیرم.
تصمیماتی که دیروز اتخاذ شده به هدف حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی در کشور بوده است.

وی افزود: از همه مصری ها می خواهم به آینده بنگرند و باید همه منتظر آینده ای بزرگ برای ملت مصر باشیم. شماری از اهداف انقلاب ملت مصر محقق شده ولی هنوز شماری از این اهداف محقق نشده است.

مرسی با اشاره به این که هیچ نگرانی از فعالیت مخالفان خود ندارد، بیان داشت: ما خواستار مخالفان هوشیار و آگاها مخالفان هستیم و حقوق مخالفان را آن طور که شایسته است حفظ می کنیم.
محمد مرسی گفت: کشور مصر برای همه مصری هاست و کسانی که دولت را در اختیار دارند به همراه مخالفان دولت برای منافع کشور تلاش می کنند و محقق شدن این مسئله یک مسئولیت مشترک است.
وی با اشاره به این که وظیفه دارد به روند انقلاب مصر ادامه دهد، تاکید کرد: نباید اجازه داد مسائل و موانع رژیم گذشته در نظام کنونی مصر رخ دهد.
مرسی با این که بیان این که هرگز به دنبال به دست گرفتن اختیارات قانونگذاری در مصر نبوده است، گفت: پارلمان مصر منحل شد و باید تلاش کنیم انتخابات دیگر پارلمانی برگزار کنیم.
رئیس جمهور مصر ادامه داد: تفاوت واقعی میان انقلابیون واقعی و اراذل و اوباشی وجود دارد که از این اراذل برای هدف قرار دادن نهادهای مختلف مصر استفاده می شود. از پول فاسد برای بهره برداری از این افراد استفاده می شود و این اراذل و اوباش به سوی نیروهای پلیس سنگ پراکنی می کنند.
وی با اشاره به این که در اجرای قانون در مصر هیچ سستی از خود نشان نخواهد داد، تاکید کرد: قاطعانه قانون را در برابر قانون شکنان اجرا خواهد کرد و هیچ کس نمی تواند در مسیر انقلاب ملت مصر ایستادگی کند و محاکمات برای کسانی که در کشتار انقلابیون نقش داشتند ادامه خواهد یافت و هیچ کس نمی تواند در این زمینه مانع تراشی کند.
مرسی در ادامه گفت: صدور اعلامیه قانون اساسی به معنای تسویه حساب با کسی نیست و این گونه اظهارات در این زمینه شایسته من نیست. من به هیچ کس ظلم و ستمی نکردم و در برابر همه تخلفات دیگر صبر پیشه می کنم. من تمایلی برای به دست گرفتن اختیارات قانونگذاری نداشتم و تا کنون نیز از این اختیارات علیه هیچ کس استفاده نکردم و دخالت کنونی من در این زمینه به صلاح کشور است. من قبلا وعده داده بودم که اگر احساس کنم، خطری کشور را تهدید می کند برای حمایت از کشور دخالت خواهم کرد و این همان کاری است که انجام دادم.
رئیس جمهور مصر افزود: همه تلاش من برای محقق شدن استقلال کامل سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است. خداوند ملت مصر را در محقق کردن انقلاب خود یاری کرده است و از این انقلاب حفاظت خواهد کرد و اجازه نمی دهیم در مسیر تکمیل روند انقلاب این کشور مانع تراشی کنند.
محمد مرسی تاکید کرد: خواستار محاکمه فاسدان و جنایتکارانی هستیم که در کشتار انقلابیون مصری نقش داشتند. تمام تلاش ما برای حفظ ثبات و امنیت کشور است. مصر از طریق قانون و نهادهای قانونی خود به پیشرفت های خود ادامه خواهد داد. همچنین اگر اعضای شورای تدوین قانون اساسی قبل از موعد مشخص به توافق برسند درباره این قانون اساسی جدید همه پرسی برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین در پایان با بیان این که از فلسطینیان ساکنان غزه حمایت می کنیم و فلسطینیان دوستدار سرزمین خود هستند. وی درباره اوضاع سوریه گفت: سوریه در قلب ملت مصر جای دارد.
برچسب ها: مرسی ، سخنرانی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار