دولت انگلیس از رژیم بحرین خواست به نقض حقوق بشر پایان دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الؤلؤه ؛ وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد با بحرین درباره تشکیل یک کمیته وزارتی میان دو کشور برای حمایت از روند اصلاحات در بحرین به توافق رسیده است. ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با همتای بحرینی خود گفت گفتگوهای سازنده ای درباره بررسی اوضاع بحرین و راه های حمایت از دولت بحرین برای اجرای اصلاحات در این کشور داشته است.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: پس از پایان یافتن مهلت کمیته مجلس نمایندگان انگلیس به دولت این کشور درباره روابط لندن با بحرین و عربستان و پایبندی این رژیم ها به حقوق بشر، وزرای خارجه انگلیس و بحرین توافق نامه ای را برای حمایت از روند اصلاحات در بحرین امضا کردند. ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد دولت بحرین باید با اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی اوضاع حقوق بشر در این کشور را ارتقا دهد و زمینه را برای گفتگوی ملی فراهم کند.

هیگ از اقدام برخی از گروه های معارض رژیم بحرین نظیر جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در امضای بیانیه ای برای مخالفت با خشونت استقبال کرد و گفت دیگر گروه های معارض نیز باید از این مسیر پیروی کنند. هیگ همچنین از نگرانی عمیق انگلیس از اقدام دولت بحرین در ممنوع کردن تظاهرات در این کشور خبر داد و از مقامات بحرینی خواست در سریعترین زمان ممکن در این تصمیم بازنگری کنند.

گزارشگر این شبکه ادامه داد: شماری از شهروندان بحرینی در لندن در برابر نشست سالانه کمیته روابط دوستی و بحرین تجمع کردند. بیش از یک سال و نیم است که سفر مقامات بحرینی به انگلیس در رسانه های بحرین با سانسور خبری روبرو می شود چرا که شهروندان بحرینی و فعالان حقوق بشری در انگلیس علیه این دیدارها تظاهرات می کنند.
برچسب ها: بحرین ، بشر ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار