«چی می گی» در نخستین نظرسنجی آنلاین فارسی زبان، میزان استفاده کاربران ایرانی را از اینترنت و موبایل در سال 1391 ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، نخستین دوره از پژوهش های آنلاین چی می گی، به منظور شفاف سازی هرچه بیشتر نگرش و بررسی رفتار کاربران ایرانی در حوزه فناوری، برای اطلاع رسانی به شرکت های ایرانی و خارجی صورت گرفته است.

این همه پرسی «چی می گی» فقط در مدت سه روز (از 30 شهریور الی 2 مهر) از 750 کاربر ایرانی صورت گرفته است.


برخی نتایج درباره نوع فعالیتی که معمولا کاربران در اینترنت صورت می دهند، عبارتند از:
 
استفاده از اینترنت برای خواندن خبر 67%، بانکداری آنلاین 65%، دانلود موزیک 49%، شبکه اجتماعی 44%، خرید آنلاین 43%، گوش کردن رادیو، تماشا و دانلود ویدیو در مجموع 38%.


نتیجه نظرسنجی درباره استفاده از سیستم اینترنت:

ADSL پرسرعت 88%، WiFi بیسیم10%

نتیجه نظرسنجی درباره مکان استفاده از اینترنت:

در خانه 71%، محل کار 25%

نتیجه استفاده از جستجوگر:

فایرفاکس 38%، اینترنت اکسپلورر 30%، کروم 20 %

درخصوص سهم موبایل و استفاده از موبایل هوشمند در بازار ایران نیز نموداری از بررسی و همه پرسی چی می گی چنین نشان می دهد:


سهم بازار نوکیا 42% (که با در نظر گرفتن بسته شدن دفتر رسمی این شرکت در ایران، رو به رکود است)


سامسونگ 20%، سونی اریکسون 16%، HTC 10%، اپل 9%.


46% کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از گوشی هوشمند استفاده می کنند.


سامسونگ 25%، نوکیا 21%، اپل 16%.


استفاده از PC تبلت 14%.


مدیر شرکت کانووی پس از ارائه این آمار گفت: ایرانی ها در زمینه رشد حوزه دیجیتالی، همگام با جهان پیش می روند و با ورود اپراتور سوم و شبکه نسل 3 که از 6 ماه فعال شده، این رشد دو برابر جهش داشته است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار