صهیونیستهای شهرک نشین ساکن مناطق اشغالی 1948میلادی نزدیک به نوار غزه از شکست ارتش این رژیم در نوار غزه به شدت سرخورده و مأیوس شده اند و مخالفان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از این شکست برای تبلیغ علیه وی در انتخابات آینده پارلمانی بهره برداری می کنند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ،‌ نتایج یأس و ناامیدی ناشی از شکست بنیامین نتانیاهو در حمله به غزه ظاهر شده است و مخالفان وی از شکست اسرائیل بهره برداری می کنند تا تیرهای خود را به منظور مقدمه سازی برای رویارویی انتخاباتی متوجه نتانیاهو کنند .
نتانیاهو نیز می گوید این نبرد ، آرامش طولانی مدت به بار خواهد آورد.
حسن حجازی گزارشگر المنار در گزارشی گفت پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه باعث یأس و ناامیدی محافل اسرائیلی شده و فرصتی به دست مخالفان نتانیاهو داده است تا
در آستانه انتخابات به تعبیر خودشان تیرهایشان را به خاطر شکست در مقابل فلسطینیان متوجه وی کنند.
نتانیاهو و محافل طرفدارش تلاش می کنند از عملیات نظامی حمایت کنند و می گویند این عملیات برای شهرک نشینان ، آرامش طولانی مدت به بار خواهد آورد .
آنها می گویند این ضمانت قوی از سوی محمد مرسی رئیس جمهور مصر است و این تضمین وی نیز بر پایبندی حماس تأثیر خواهد گذاشت زیرا حماس با رهبران جدید مصر روابط نزدیکی دارد.
شائول موفاز رئیس حزب کادیما و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی به تلویزیون این رژیم گفت :« اسرائیل به اهداف عملیات نظامی نرسید و امنیت بیشتری برای ساکنان جنوب و مرکز به ارمغان نیاورد . جنبش حماس نیز شکست نخورد و همچنان سرپاست . اسرائیل مرتکب اشتباه راهبردی شد. بزرگترین رابط نیز محمد مرسی است که مشخص می کند چه کسی آتش بس را نقض می کند . او برای هر طرف شرایط تعیین می کند ».
مواف واردی تحلیلگر سیاسی صهیونیست به شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:« آنچه برای من جالب است آن است که نخست وزیر و دو وزیرش ( ایهود باراک وزیر جنگ و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه ) به هنگام اعلام آتش بس که باعث حفظ جان افراد و مژده ای برای اسرائیلیهاست ، چهرهایشان عبوس بود و گویا عزا گرفته بودند.
حجازی گفت روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت توافق آتش بس اهداف اسرائیلی را در صورتی که به بندهای این توافق احترام گذاشته شود محقق خواهد کرد.
اما صهیونیستهای شهرک نشین نزدیک نوار غزه از نتیجه این عملیات به شدت ابراز ناخرسندی می کنند.
آوی فردتسمن معاون شهردار شهر صهیونیست نشین بئر السبع واقع در سرزمینهای اشغالی 1948میلادی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت :« ما به شدت مأیوس و سرخورده شده ایم زیرا انتظار ما آن بود که در این نبرد پیروز شویم و تکلیف را روشن کنیم اما متأسفانه ساکنان اینجا احساس می کنند نبرد کامل نشده است و قدرت اسرائیل در این نبرد خودش را ثابت نکرد ».
رونین بروگمن تحلیلگر اسرائیلی در مسائل اطلاعاتی برای آتش بس اعلام شده اشکاهای پیچیده ای مطرح کرد مانند اقدام گروههای وابسته به القاعده به شلیک موشک از غزه به اسرائیل بدون آنکه حماس به این کار تمایلی داشته باشد.
بروگمن گفت اشکال دیگر رسیدن اطلاعاتی به اسرائیل در خصوص محموله های تسلیحاتی در سینای مصر که راهی نوار غزه است و اسرائیل باید برای این موارد چاره اندیشی کند که امکان دارد آتش بس و روابط با مصر را دچار تزلزل کند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار