پوسیدگی دندان شایع ترین عامل تخریب دندان است ،که صرفاً توسط معاینه دندانپزشک تشخیص داده می شود.

دکتر حسین حصاری دندانپزشک با اشاره به این که بیماری های دهان و دندان در کشور بسیار شایع است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اکثر پوسیدگی ها در سنین زیر 6 سال رخ می دهد به طوری که کودکان در سن 3 سالگی دو دندان خراب و در 6 سالگی پنج دندان خراب دارند و هنگامی که به 12 سالگی می رسد دو دندان دائمی پوسیده شده در دهان خود دارند.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید سن از دست دادن دندان را افزایش داد و این امر تنها با رعایت بهداشت دهان دندان ، مراقبت های دوره ای و کنترل فلوراید و جذب آن توسط بدن امکان پذیر می شود.


 روند پوسیدگی دندان دینامیک و پویاست

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران در ادامه بیان داشت:چنان چه مراقبت های دندانپزشکی به موقع و کنترل شده نباشد شدت و شیوع انواع بیماری های دهان و دندان افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: افراد نباید به دلیل عدم رعایت بهداشت مناسب وارد سیکل و درمان های متعدد دندانپزشکی و هزینه های سرسام آور آن شوند.

دکتر حصاری با اشاره به این که پوسیدگی دندان یا همان اپیدمی خاموش تنها توسط دندانپزشک تشخیص داده می شود اذعان داشت: چگونگی شروع و تشدید پوسیدگی و هم چنین عوارضی که در بدن ایجاد می کند کاملاً نامشخص است لذا افراد باید مراجعات مکرری به دندانپزشک جهت اطمینان از سلامت دندان های خود داشته باشند./ع2
برچسب ها: دندان ، پوسیدگی ، اپیدمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار