یک مشاور حوزه خانواده گفت: آموزش در ارتباط با زمینه های چالش در زندگی می تواند به عنوان راهکار مناسبی در راستای کسب سازگاری و تفاهم در زندگی مشترک محسوب شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی بهروز هدایتی پور در دوره آموزشی زمینه های چالش در زندگی و چگونگی کسب سازگاری و تفاهم در زندگی که به همت مرکز تخصصی خدمات مشاوره ای و آموزشی جوان، ازدواج و خانواده مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی ویژه زوجین برگزار شد، اظهار داشت: این دوره آموزشی با هدف دانش افزایی زوجین شناخت چالش های موجود در زندگی مشترک و چگونگی برطرف سازی این چالش ها و راه های ایجاد سازگاری و تفاهم در زندگی مشترک برگزار شد.

وی چالش را به عنوان یک واقعیت در زندگی معرفی کرد و ادامه داد: چالش های زندگی به طور عمده شامل مواردی چون عدم تفاهم، عدم اتحاد، تفاوت های شخصیتی زوجین، ضعف آگاهی و مواردی از این دست می شود که شناخت آنها گام مناسبی در راستای مواجه با آنها محسوب می شود.

این مشاور فعال در حوزه خانواده یکی از چالش های مهم زندگی را پذیرش نقش ها در زندگی مشترک دانست و گفت: بسیاری از زوجین از نقش خود در زندگی مشترک به طور کامل آگاهی و شناخت ندارند و این مسئله می تواند روابط زوجین را با مشکل و بحران هایی مواجه کند.

وی انسان را یک موجود سایکولوشیال و دارای چهار بعد زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی عنوان کرد و ادامه داد: زن و مرد به لحاظ نوع نگرش و سطح تعمق دارای تفاوت هایی هستند که تنها از طریق شناخت و درک این تفاوت ها می توان بر چالش های متعاقب از آنها پیروز شد و تفاهم و سازگاری را در زندگی مشترک جاری کرد.

هدایتی پور با تأکید بر اهمیت مبحث آموزش و شناخت زوجین از چالش ها و چگونگی کسب سازگاری و تفاهم در زندگی مشترک افزود: زمانی که یکی از زوجین پیام ارتباطی برای دیگری ارسال می کند، دریافت پیام از جانب طرف مقابل زمینه ساز و ایجاد کننده تفاهم بوده و در غیر این صورت اختلاف نظر و یا سوء تفاهم به وجود می آورد به همین سبب وجود شناخت زوجین از چالش ها در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها: یک ، مشاور ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.