جمهوری خواهان آمریکا با استناد به سخنان "سوزان رایس" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص با برنامه نبودن حمله به سفارت آمریکا در لیبی وی را فاقد صلاحیت برای احراز سمت وزیر امور خارجه آمریکا می دانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، جمهوریخواهان آمریکا سخنان سوزان رایس نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در خصوص با برنامه نبودن حمله به سفارت آمریکا در لیبی در آستانه یازدهم سپتامبر را گمراه کننده توصیف کردند اما سوزان رایس با رد این انتقادات از اظهارات خود دفاع کرده است.
سوزان رایس یکی از اعضای ارشد دولت باراک اوباما بلافاصله پس از حمله به بنغازی در تلویزیون آمریکا گفت: آنچه که در بنغازی اتفاق افتاده در حقیقت واکنش همزمان به آنچه بوده که چند ساعت قبل در قاهره رخ داد.
چند هفته بعد شواهد نشان داد این حمله برنامه ریزی شده و همزمان با سالگرد حملات یازدهم سپتامبر بوده است.
این موضوع نیز تبدیل به موضوع کارزار انتخاباتی در ا نتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. جمهوریخواهان باراک اوباما و دولت وی را به صادق نبودن در خصوص این حادثه متهم کردند.
پس از انتخاب مجدد باراک اوباما و استعفای هیلاری کلینتون انتظار می رود سوزان رایس وزیر امور خارجه آمریکا شود.
اکنون نمایندگان ارشد جمهوری خواه در کنگره می گویند سوزان رایس صلاحیت این سمت را ندارد و قابل اعتماد نیست.
این اتهامات موجب شد تا سوزان رایس از خود دفاع کند.
سوزان رایس گفت:من زمانی که درباره حمله به کنسولگری آمریکا صحبت می کردم فقط براساس اطلاعاتی حرف می زدم که جامعه اطلاعاتی برای من مهیا کرده بود.من گفتم که این اطلاعات ،اطلاعات اولیه است و بررسی ها پاسخ قطعی را به ماخواهد داد.
خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت: جمهوریخواهان تهدید کردند تلاش خواهند کرد از نامزدی سوزان رایس برای سمت وزیر امور خارجه آمریکا جلوگیری کنند اما این در حالی است که در عمل وی باید رای سنا را برای این سمت بدست آورد و دموکرات ها اکثریت را در سنا در دست دارند.
بنابراین اگر باراک اوباما بخواهد در ماه ژانویه وی را در سمت وزارت خارجه قرار دهد ، وی احتمالا تایید خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار