دولت كويت در تلاش است تا از طريق رسانه ها راي دهندگان كويتي را براي شركت در انتخابات پارلماني آن كشور ترغيب كند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري الاهرام آنلاين ؛ دولت كويت از امروز موجي از تبليغات رسانه اي را براي ترغيب مردم كويت به شركت در انتخابات جاري آن كشور آغاز نموده است. اين انتخابات در روز 1 دسامبر انجام مي شود.

اين كارزار رسانه اي يك روز پس از سخنراني صباح الاحمد الجابر الصباح امر كويت آغاز شد. امير كويت از افكار عمومي كويت خواست تا با ديدي "مثبت" به انتخابات آن كشور بنگرند و در انتخابات جاري به بهترين نامزد راي دهند.

وي در سخنراني در جمع گروهي از دانشگاهيان آن كشور گفت:"چرا تاكنون احساس منفي نسبت به انتخابات ترويج مي شود و مردم به تحريم انتخابات ترغيب مي شوند؟" وي همچنين افزود:"مردم كويت بايستي با ديدي مثبت در انتخابات شركت كنند و بهترين نمايندگان را برگزينند". وي شركت در انتخابات را بازدارنده "بحران و ناآرامي" در كويت دانست.

شبكه تلويزيون دولتي كويت نيز از امروز تبليغات انتخاباتي را آغاز نموده و سخنراني هاي امير آن كشور را پخش مي كند.

دولت كويت براي ترغيب مردم و مخالفانش از جمله اسلامگرايان، ملي گرايان و ليبرال هاي كويتي به شركت در انتخابات پارلماني وعده ايجاد اصلاحات در قانون انتخاباتي آن كشور را داده است.

مخالفان كويت معتقداند كه تغييرات ايجاد شده در قانون انتخابات آن كشور نه به نفع مردم كه به سود دولت آن كشور است و حكومت كويت از طريق آن مي تواند بر نتيجه انتخابات تاثير بگذارد. شيخ صباح اصلاح قانون انتخابات آن كشور را از حقوق قانوني خود و تصريح شده در قانون اساسي كويت و به نفع حفظ وحدت ملي و امنيت در آن كشور دانست.

انتخابات جاري دومين انتخاباتي است كه در اين سال در كويت برگزار مي شود و پنجمين انتخاباتي است كه از اواسط سال 2006 ميلادي تاكنون برگزار خواهد شد.

گفتني است اخيرا كويت با بحران سياسي مواجه شده است كه در نتيجه برخورد ميان نمايندگان پارلمان آن كشور و دولت كويت به رهبري خاندان آل صباح بوده است.
برچسب ها: کویت ، رای ، رسانه ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار