معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم خواستار سرعت، صحت و دقت در انجام کار از سوی دستگاه‌های اجرایی هستند و مولفه‌هایی که در این خصوص می‌تواند تاثیرگذار باشد باید به طور توام مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، افزود: مردم تحمل روش‌‌های گذشته را ندارند و باید از علوم و فنون روز برای خدمت‌رسانی به آنها استفاده کرد.

وی با بیان این که هر سازمانی برای موفقیت به راهبرد و هدف‌گذاری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکردها، استفاده از نظرهای بیرونی، تخصص نیروهای کار و مشارکت بین‌بخشی از عوامل موفقیت در اجرای وظایف دستگاه‌هاست.

نصرتی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشور توسط اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص قدردانی کرد.

وی آمار را مبنای تصمیم‌گیری و تعیین اولویت‌ها دانست و گفت: برای استفاده صحیح از منابع نیاز به آمار و اطلاعات داریم و اگر اطلاعات به‌روز و صحیح در دست نباشد مانند این است که بدون تشخیص بیماری اقدام به نسخه‌پیچی کنیم.

معاون سیاسی استاندار با تاکید بر تجزیه و تحلیل آمار برای آسیب‌شناسی مسایل اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از این موارد بالا رفتن سن ازدواج و عدم ازدواج برخی افراد است که شان جامعه اسلامی ما اقتضا می‌کند حتما در این خصوص تامل شود.

وی اضافه کرد: باید این باور در جامعه به وجود بیاید که زمینه برای عمل به این سنت حسنه فراهم است.

نصرتی آمار طلاق را نگران کننده خواند و افزود: طلاق منفورترین حلال الهی و سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و وقوع آن گرفتاری‌های عدیده و ناگواری را دامنگیر زندگی فردی و اجتماعی می‌کند.

وی با تاکید بر تعریف راهکارهای عملی برای تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: این امر با هدف‌گذاری درست، استفاده صحیح از امکانات، آگاهی بخشی به مردم و جلب اعتماد عمومی به برنامه‌های کارگزاران میسر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی هم در این جلسه از ثبت 40 هزار و 213 مورد ولادت، 11 هزار و 927 مورد فوت، 27 هزار و 15 مورد ازدواج و سه هزار و 957 مورد طلاق در هفت ماهه نخست سال جاری در دفاتر ثبت احوال استان خبر داد.

جعفری آذر افزود: 99.8 درصد آمار ولادت و 99.2 درصد آمار فوت در مهلت قانونی به ثبت رسیده که یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

وی نرخ رشد استان را بر اساس آمار دفاتر ثبت احوال، 1.2 درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ رشد نسبت به میانگین کشوری نرخ پایینی به شمار می‌رود.

جعفری آذر همچنین از الکترونیکی شدن ثبت سند ازدواج در استان با همکاری ادارات کل ثبت احوال و ثبت اسناد خبر داد.

در این جلسه مواردی از جمله نحوه همکاری ادارات کل آموزش و پرورش، مخابرات و مراجع قضایی در خصوص صدور شناسنامه مکانیزه و بررسی راهکارهای جلوگیری از کم‌ثبتی و دیرثبتی و رصد مهاجرت‌ها و مشکلات مراجعان به اداره کل ثبت احوال مورد بحث و بررسی قرار گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.