قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: اولویت در زمینه جلوگیری از سکونت گاه های غیرمجاز باید اقدام های نرم افزاری در حوزه امنیتی باشد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افشارامروز در نشست اعضای کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 130 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که استفاده از امکانات و فضاهای فیزیکی آنها در ساعت های غیرفعال در برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی می تواند در این مناطق مثمرثمر باشد.

وی گفت: نباید فقط روی مسایل سخت افزاری و ساخت و ساز تمرکز کنیم چرا که اقدام های نرم افزاری کم هزینه و پر سود است.

افشار افزود: انضباط اجتماعی در سکونت گاه های غیرمجاز به کمترین میزان خود رسیده که این امر باعث افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد، چرا که ساکنان این مناطق خود را فارغ از قانون می دانند.

وی به برخی مشکلات موجود در این سکونت گاه ها اشاره کرد و گفت: در خصوص روستاهایی که در حریم شهرها واقع شده اند باید هماهنگ با شهرها تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: صادر نشدن سند مالکیت به واحدهای مسکونی در سکونت گاه های غیر رسمی و تخلف های بنگاه های معاملاتی از جمله مشکلات موجود بوده و این بنگاه ها مدیریت این اراضی را به عهده دارند.

افشار گفت: باید از ظرفیت های بسیج و کانون های فرهنگی، هنری مساجد در سکونت گاه های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وی افزود: برگزاری مناسبت های فرهنگی، هنری و مذهبی در این مناطق باید توسط دستگاه های اجتماعی و فرهنگی به شدت مورد توجه قرار گیرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.