برای بدمینتون یک شکل ایده آل وجود ندارد و تعداد زیادی فرم متناسب می توان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزرشی باشگاه خبرنگاران، چالشی که برای مربیان بدمینتون وجود دارد این است که آنها سعی دارد بدمینتون را مانند آنچه بلد هستند به هنرجویانشان بیاموزند و فرض می کنند که آنها مجبور هستند فرم اندام مشابه مربیانشان داشته باشند.

اما باید این حقیقت را گفت که در هر کلاس هنرجویانی با اندازه و شکل متفاوت شرکت می کنند و اگر اندام مشخصی داشته باشند در رویدادهای مشخص نیز پیروز می شود اما هر بدمینتون بازی باید روش متناسب خود را دنبال کند.

* موارد ضروری که باید بدانید

به ندرت بازیکنان حرفه ای قد بلندتر 183 سانتی متر را دارند چرا که در ورزش بدمینتون سرعت و چالاکی مهم است و قد بلند به معنی وزن بیشتر است که این امر جلوی سرعت را می گیرد.

تجربه نشان داده است بازیکنانی با قد خیلی بلند، اسیب دیدگی بیشتری نسبت به بازیکنان میانه دارند.

اما در دوبل قاعده فرق می کند و مکمل بودن از نظر راست دست و چپ دست بودن و نیز قوی بودن در پشت تور یا پشت زمین به بازیکن کمک می کند.

اگر شما یک بازیکن کوتاه و قوی اندام هستید باید روی دفاع متمرکز شوید، ضربه های حریف را منحرف کنید، او را بدوانید و خسته کنید و منتظر فرصت نمانید تا امتیاز بگیرید، اگر با این تیپ هستید و می خواهید تهاجمی بازی کنید خیلی زود خسته می شوید و بازی را واگذار می کنید. باید سعی کنید تا حد ممکن از ضربات افقی و کوتاه استفاده کنید تا مزیت حریف را کم کنید.

اگر قد بلند و لاغر هستید یک مزیت دارید که بتوانید بازی را با عمق دنبال کنید و ضربان را به گوشه های انتهایی زمین بفرستید، با این طریق حریف کوتاه قد شما قادر نخواهد بود در این فرصت قدم های بیشتری بردارد و خودش را به آنجا برساند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار