میوه هایی با رنگ قرمز، بنفش، نارنجی و سبز در سلامت افراد تنش مهمی دارد.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه، عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  میوه ها مجموعه ای هستند که علاوه بر ویتامین های Aو ‌C دارای آنتي اکسیدان هستند که برای بدن مفید هست. این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در سلامت افراد دارد.

وی افزود: میوه ها تاثیر زیادی در رشد ساختمان طبیعی مغز و اعصاب افراد دارد.

وی تصریح کرد: ماهی، گردو، بادام زمینی، تخم مرغ، شیر و انواع جوانه ها منبع مناسبی برای افزایش هوش کودکان می باشد.

وی در ادامه گفت: در ماهی ها و گردو و جو اسید چرب وامگا 3 در بادام زمینی و تخم مرغ،لیستین و در شیر پروتئین در جوانه ها، ویتامین های گروه B و در نهایت میوه ها دارای ویتامین Aو C تاثیر زیادی در شکل گیری مغز کودکان دارد.

وی عنوان کرد: میوه های قرمز، بنفش و نارنجی و صورتی دارای آنتی اکسیدان هستند و این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در سلامت افراد دارد.

وی اضافه  کرد: مادران باردار با مصرف این گونه میوه ها و ماهی (گردو)، تخم مرغ و جوانه ها و ماهی و ...) که دارای آنتی اکسیدان هستند از انتهای ماه سوم و در ابتدای ماه چهارم تاثیر بسزایی در رشد ساختمان طبیعی مغز و اعصاب جنین دارد.

وی در ادامه گفت: رشد سریع مغز در کودکان نیز تا 2 و 3 سالگی است و از آن به بعد تکامل پیدا می کند و تقریبا تا دوران بلوغ ادامه دارد.

 در نهایت دکتر کیمیاگر گفت: از مصرف چنین میوه ها و گردو و ماهی، تخم مرغ و ... در زمان رشد سریع مغز، بیشتر در کودکان تاثیر دارد و رشد هوشی بهتری خواهند داشت./ح

برچسب ها: میوه ، مغز ، آنتی اکسیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار