"مایکل گمبون" و "جود لاو" دو هنرپیشه ی نام آشنای هالیوودی از سوی انجمن فیلم مستقل بریتانیا تقدیر می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ددلاین، جایزه ی افتخاری انجمن فیلم مستقل بریتانیا در پانزدهمین دوره ی این جایزه به  "مایکل گمبون" و "جود لاو" اهدا می شود.
"مایکل گامبون" در 19 اکتبر در دوبلین ایرلند به دنیا آمد. پس از پیوستن به گروه ملی تئاتر و نمایش تحت سرپرستی و نظارت "سر لارنس اولیویه"، خودی نشان می دهد و چندین نقش اصلی را در نمایش هایی نوشته "آلن ایکبورن" به دست می آورد که با موفقیت روبرو می شوند.
در 1980 وقتی نقش اول نمایش "گالیله" به کارگردانی "جان دکستر" را به دست می آورد حرفه اش از این رو به آن رو شده و از آن پس "گامبون" طعم شهرت را می چشد. او به صورت همزمان در نمایش های تئاتر و سلطنتی ملی و RSC بازی می کند که از عمده ترین نفش هایش می توان "شاه لیر"، "اتللو"، "مارک آنتونیگ و "ولیون" اشاره کرد.
"سر رالف ریچاردسون" این بازیگر 183 سانتی را را "گامبون بزرگ" لقب داده و او نیز ثابت کرده که یکی از بهترین های تئاتر در انگلستان است او توانست در سال 1992 یک درجه CBE دریافت کند. در سینما هم وی بسیار خوش درخشید و از به یادماندنی ترین نقش های وی می توان به نقش "پروفسور آلبوس دامبلدور" در سری فیلم های هری پاتر اشاره کرد.
"جود لاو" 29 سپتامبر سال 1972 در لندن به دنیا آمد. در بین سال های 1987 تا 1990 او توانست كاری در تئاتر ملی موسیقی جوانان پیدا كند و با فیلم گاتاكا (1997) به شهرت رسید. "لاو" با بازی اش در "خرید" محصول 1994 نه تنها مورد پسند تماشاگران بلکه مورد توجه منتقدین نیز قرار گرفت. پس از آن در در فیلم هایی چون "دوست داشتن یا دوست نداشتن" و "گاتای" حضورپیدا کرد.
در سال 97 موقعیت خودش را برای تماشاگران هالیوودی جا انداخت. از فیلم هایی که وی در آنها حضور داشته می توان به "آقای ریپلی مستعد"، "دشمن در آستانه دوروازه" و" شلوک هلمز" اشاره کرد. آخرین نقش آفرینی وی در فیلم "آنا کارنینا" بوده که بزودی روی پرده خواهد رفت.
مراسم اعطای جوایز پانزدهمین دوره‌ی جوایز فیلم مستقل بریتانیا روز نهم دسامبر در لندن برگزار می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار