با اجرای محور ارتباطی زنجان، سلطانیه، قیدار، كبودرآهنگ ،مدت زمان سفر از استان همدان به شمالغرب كشور كوتاه تر می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیر ساخت وتوسعه راه های استان زنجان با بیان این مطلب گفت: كل طول این محور 106 كیلومتر است كه برای اجرا به پنج قطعه تقسیم بندی شده است و با دوهزار و 150 میلیارد ریال اعتبار ساخته خواهد شد.

حسینی با اشاره به ترافیك سنگین محور عبوری شهر قیدار از وسط این شهرافزود: با توجه به مشكلاتی كه در ترافیك این محور برای شهروندان ایجاد شده بود، كنارگذر قیدار با اولویت، به پیمانکار داده شد.

وی تصریح کرد:این كنارگذر به طول 18 كیلومتر و با 200 میلیارد ریال اعتبار، هم اكنون از پیشرفت 25درصدی برخوردار است.

مدیر ساخت وتوسعه راه های استان زنجان با اشاره به اینکه همچنین قطعه دوم این محور به طول 32 كیلومتر، قطعه چهارم به طول 20 كیلومتر و قطعه پنجم نیز به طول 30 كیلومتر به پیمانکار سپرده شده است ادامه داد: این كنارگذر دارای هفت تقاطع غیرهمسطح، سه تقاطع شبدری كامل و چهارتقاطع كوچك كه دسترسی های محلی به روستاهای واقع در اطراف محور را برقرار می كند، است.

حسینی تاکید کرد: طبق مطالعات و بررسی های ترافیكی انجام شده سالانه حدود 28 هزار سفر از استان همدان به سمت تهران انجام می شود كه 12 هزار مورد آن از طریق استان قزوین جذب شمال كشور می شود و بااحداث باند دوم این محور،حدود هشت هزارسفر، ازطریق این محور هدایت شده و ضمن كاهش 20 درصدی ترافیك، زمان سفر را نیز حدود 5/1 ساعت كوتاه تر خواهد كرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد این محور ارتباطی درعرض استان زنجان خاطرنشان كرد : این محور جزو راه های شریانی استان محسوب می شود كه استان همدان را به شمالغرب كشور متصل كرده و نقش تعیین كننده ای در انتقال كالا و مسافر در این محور دارد.

به گفته مدیر ساخت وتوسعه راه ها در راستای محور زنجان- سلطانیه - خدابنده – كبودر آهنگ سه قطب مهم كشاورزی كشور 'طارم، قیدار ، كبودر آهنگ' قرار دارد كه با احداث این محور كمك شایان توجهی به حمل و نقل محصولات كشاورزی خواهد كرد./س

برچسب ها: کوتاهی ، مسافت ، همدان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.