فدراسیون ایران به همراه کشور های ژاپن، کره جنوبی و قطر کاندیدای انتخاب بهترین فدراسیون سال آسیا شد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2012 روز پنجشنبه نهم آذرماه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود و طبق اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال ایران در  شش بخش، نامزد دریافت عنوان بهترین‌های سال آسیا است. در بخش بهترین فدراسیون‌های عضو AFC، فدراسیون فوتبال ایران با ژاپن، کره‌جنوبی و قطر برای دریافت عنوان بهترین فدراسیون سال 2012 آسیا رقابت می‌کند.

تیم ملی فوتسال ایران به همراه ژاپن و تایلند کاندیداهای دریافت بهترین تیم ملی فوتسال سال آسیا هستند و محمد کشاورز هم برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا با رافائل هنمی از ژاپن و سوئنک‌لانگ سوفاووت از تایلند به رقابت می‌پردازد.

لازم به ذکر است، محمد کشاورز پیش از این یک بار دیگر هم موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا شده بود.

همچنین در بخش فدراسیون نامزد دریافت عنوان بازی جوانمردانه، فدراسیون فوتبال ایران به همراه استرالیا و ازبکستان به عنوان کاندیداهای نهایی انتخاب شده‌اند.

علی کریمی و محسن بنگر از ایران به همراه ژنگ ژی کاپیتان تیم ملی چین و لی کئونگ هو بازیکن تیم ملی کره‌جنوبی، کاندیداهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا هستند.

علیرضا فغانی داور ارزنده کشورمان هم در بین 3 نامزد دریافت جایزه بهترین داور سال آسیا قرار دارد. راوشان ایرماتوف از ازبکستان و یوئیچی نیشیمورا از ژاپن رقیبان فغانی در این بخش هستند.

در بخش فدراسیون های عضو AFC ، فدراسیون های فوتبال ایران، ژاپن، کره و قطر نامزد هستند.

در بخش بازی جوانمردانه AFC فدراسیون فوتبال ایران،‌ استرالیا و ازبکستان قرار دارد.

 در بخش باشگاه  های سال تیم های الاهلی از عربستان صعودی، SC  از کویت و اولسان هیوندای از کره جنوبی  نامزده شده اند.

در بخش تیم های فوتسال،  ایران ژاپن و تایلند قرار دارند.

در بخش تیم های ملی زنان،  تیم های U-17 کره شمالی، تیم المپیک ژاپن و تیم U20  ژاپن قرار دارند و در قسمت مردان این بخش تیم های  المپیک ژاپن، المپیک کره و المپیک امارات متحده عربی قرار گرفته اند.

در بخش کمک داوران سال زنان،  یونگی CUI از چین،  مین کیم کی یانگ از کره جنوبی،  واید یا جیسه بینتی شمسوری از مالزی قرار دارند همچنین در بخش مردان این قسمت کوچکلارو از قرقیزستان ، متی جیمز کرم از استرالیا و رسول اف عبدو خمیدواله از ازبکستان قرار دارند.

در بخش داوران  سال در قسمت زنان، شین لیانگ از چین، خوب ری یانگ از کره شمالی و یاما گیشی ساچیکو از ژاپن و در بخش مردان  نیز محمد فغانی از ایران، راوشان ایرما توف از  ازبکستان و نیشیمو را از ژاپن قرار دارند.
 
در بخش مربیان سال در قسمت زنان میدوری هوندا از ژاپن ، تاکموتوآساکو از ژاپن و تازوکا تاکاکو از ژاپن و در قسمت مردان هونگ میونگ بو از کره جنوبی، هوکن کیم از کره جنوبی و نادیو ساساکی از ژاپن قرار دارند.
 
دربخش بازیکنان سال فوتسال ، محمد کشاورز از ایران، رافائل هنمی ازژاپن و توانگ سوفاوت از تایلند قرار دارند.
 
در بخش بازیکنان سال جوانان در بخش زنان هاسوگا وا YUI  ژاپن،  ری یانگ سیم کارت از کره شمالی و شیباتا  هانای از ژاپن قرار دارند و در بخش مردان نیز مهند عبدالرحیم کرار از عراق،  ماه چانگ جین از کره جنوبی  و تارو سوگیموتو از ژاپن قرار دارند.

در بخش بازیکنان آسیایی بین المللی سال مارک شوراتزر  از استرالیا در فولهام انگلستان، شین کاگا وا ژاپنی در منچستر  یونایتد انگلستان و یوتو ناگاتو ژاپنی در اینتر میلان ایتالیا قرار  دارند.
 
در بخش بازیکنان خارجی سال AFC  ، برونو کوریا برزیلی در فولاد سپاهان ایران، ریکاردو الیویرا برزیلی در الجزیره امارات متحده عربی  ودسیلوا برزیلی  در SC کویت قرار دارند.
 
در بخش بازیکنان جام ملت های زنان اسیا ایامیاما از ژاپن ، هومارساوا از ژاپن و یوکی اگیمی از ژاپن قرار دارند.
 
در بخش بازیکن سال AFC  علی کریمی از ایران،‌کین هوای از کره جنوبی ، لوکاس نیل از استرالیا ، محسن بنگر از ایران و ژنگ  جی از چین قرار دارند.






واما نحوه انتخاب و معيار هاي کنفدراسيون آسيا براي معرفي برترين ها چيست؟

AFC معیارهایی برای انتخاب نامزده های جوایز دارد این مسئله در هر بخش با بخش دیگری

 متفاوت است بطور مثال تیم باشگاهی سال AFC به تیمی برجسته ترین عملکرد در لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات باشگاه برتر آسیا داده می شود این دستاوردها با نیم نگاهی به سوابق گذشته در نظر گرفته می شوند تیم فوتسال آسیا به تیمی ارائه می شود که برجسته ترین عملکرد را در مسابقات قهرمانی فوتسال داشته باشد.

 جایزه تیم ملی سال در هر دو بخش مردان وزنان به تیمی داده می شود که اجرای فوق العاده ای در هر دو  مسابقات FiFA و AFC  داشته باشد جایزه دستیار سال داوری مردان به کمک داوری داده می شود که به طور مداوم  در یک سطح برجسته در AFC  و یا  FiFA  مسابقات انجام داده است دستیار سال زنان نیز همین شرایط مشابه را دارد.
 
داور سال مردان و زنان AFC  به صورت مشابه به داوری داده می شود که به طور مداوم در یک سطح برجسته در AFC  وی FIfa  فعالیت در مسابقات  داشته اند.
 
مربی سال مردان و زنان AFC  به صورت مشابه هر یک به مربی داده می شود که عملکرد و نتایج تیمش استثنایی و مهارت های مدیریتی و انسجام و ثبات و نگرش منصفانه داشته باشد.

جایزه مربی ملی آسیایی به مسئول یک تیم آسیایی در همه سن گروه داده می شود که در مسابقات AFc  و یا فیفا در تقویم سال شرکت کرده است و عملکرد خوبی داشته است.

جایزه  بازیکن جوان سال مردان و زنان به صورت مشابه به هر یک به بازیکن جوانی ارائه می شود که حضور فوق العاده خوبی در AFC و یا FiFA به بازیکن فوتسالی داده می شود که عملکرد فوق العاده خوبی در مسابقات  قهرمانی فوتسال AFC  دو سالانه انجام داده شد.
 
بازیکن خارجی سال به بهترین بازیکن غیر آسیایی که  بازی در لیگ قهرمانان آسیا و جام AFC  را داشته اعطا می شود .

موارد دیگر همگی در سایت AFC آورده شده است./با




برچسب ها: فوتبال ، آسیا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار