مدير كل آموزش وپرورش خراسان رضوي گفت: طبق قوانين موجود مصوبه مجلس شوراي اسلامي فرهنگيان كشته شده در سانحه هوايي شهيد محسوب نمي شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد تقي فخريان با اعلام مطلب فوق افزود: دايره حقوقي اداره كل آموزش و پرورش استان در تلاش است تا باتهيه لايحه اي مسئله كشته شدگان حادثه هوايي مشهد را پيگيري كند و در صورت امكان، كشته شدگاني كه در هنگام ماموريت جانشان را از دست داده اند به عنوان شهيد محسوب شوند.

فخریان افزود: دو تن از كشته شدگان سانحه هوايي در هنگام وقوع حادثه ميني بوس كاملا سالم بودند و فقط به قصد همراهي همكاران مصدوم خودشان وارد عمل شدند و با قصد كمك و ايثار وارد بالگرد شدند و متاسفانه بر اثر حادثه بوجود آمده جانشان را از دست دادند مي توان به عنوان شهيد از آنها ياد كرد و بايد از طريق مراجع قانوني اين مسئله را پيگيري كنيم.

وی ادامه داد: تاكنون با مسئولان بنياد شهيد استان در رابطه با كشته شدگان اين سانحه هوايي صحبتي نداشته ايم اما در گذشته در رايطه با مصدومان و حادثه ديدگان كاروان هاي راهيان نور كه صحبت كرديم گفته شد فقط نظامياني كه هنگام ماموريت كشته شوند شهيد محسوب مي شوند و از لحاظ قانوني كاري نمي توان انجام داد.

وي همچنین از پرداخت کامل دیه کشته شدگان به خانواده های آنان خبر داد و افزود: به دستور وزير آموزش و پرورش مبلغي به عنوان هزينه هاي جاري فرهنگيانی كه در اين سانحه فوت كرده اند از سوي اداره كل آموزش وپرورش پرداخت خواهد شد، ضمن اينكه ديه كامل اين عزيزان نيز پرداخت خواهد شد.

وي همچنين به تلاش هاي صورت گرفته از جانب نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي براي يافتن راه حل قانوني اين مسئله اشاره كرد و گفت: اميدوارم اين پيگيري ها به نتيجه برسد.

مدير كل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: هوانيروز و امداد و نجات تمهيداتي براي حادثه ديدگان يك چنين حوادثي در نظر گرفته اند و اين تمهيدات شامل حال همكاران از دست رفته مانيز خواهد شد.

یادآوری می شود پنجشنبه هفته گذشته در یک سانحه رانندگی که در حوزه بخشداری احمدآباد مشهد رخ داد تعدادی از فرهنگیان استان دچار آسیبدیدگی شدند که تعدادی از سانحه‌دیدگان به بیمارستان نزدیکی منطقه اعزام شده و تعدادی از آسیب دیدگان دیگر نیز بابالگرد در حال انتقال به بیمارستان طالقانی بودند که بالگرد در منطقه خین عرب مشهد سقوط کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.