با آغاز برقراري توافق آتش بس در نوار غزه هزاران نفر از فلسطيني هايي که در پي حملات هوايي ارتش رژيم صهيونيستي به مناطق امن و مدارس آنروا پناه برده بودند، به خانه هاي خود بازگشتند.سازمان ملل نيز به زودي کمک هاي غذايي خود را ارسال مي کند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا ، بازگشت ساکنان نوار غزه به خانه هايشان همراه با شادي گسترده مردم اين منطقه بود.  
سامي ابوزهري سخنگوي جنبش حماس گفت:ما در جنبش حماس پيروزي مقاومت را اعلام مي کنيم. مردم در سراسر نوار غزه و حتي فلسطين به خيابانها آمده اند تا شادي خود از اين پيروزي تاريخي را نشان دهند.
 ندا زن فلسطيني گفت:ما از حملات هوايي به اينجا پناه آورده بوديم. شکر خدا اکنون وسايل خود را جمع مي کنيم تا به خانه هايمان بازگرديم و از وضع خانه خود و نيز نزديکانمان اطلاع پيدا کنيم.
مجدي محمد يک شهروند فلسطيني گفت: اگر يک ميليون دلار و حتي بيست ميليون دلار هم داشتم، به اندازه اين پيروزي مقاومت خوشحال نمي شدم. ما شکرگزار خدا هستيم و از جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي و همه گروههاي مقاومت تشکر مي کنيم. برنامه جهاني غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است به زودي کمکهاي غذايي فوري در اختيار دست کم سيصد و پنجاه خانوار ( حدود دو هزار و صد نفر)  در نوار غزه قرار خواهد داد که خانه هايشان در حملات اخير رژيم صهيونيستي تخريب شده است.  
در همين حال "ادواردو دل بوي" ، سخنگوي سازمان ملل چهارشنبه در نشستي خبري در مقر سازمان ملل در نيويورک اعلام کرد خانوارهاي فلسطيني ساکن نوار غزه که خانه هايشان در حملات اسرائيل تخريب شده است،  دست کم براي ده روز، کنسرو غذا و نان دريافت خواهند کرد.
وي گفت چهار کاميون حامل کمکهاي غذايي برنامه جهاني غذا که براي تغذيه يک ماه پنج هزار و ششصد نفر کافي است، به علت حملات راکتي نتوانسته اند از مرز کرم شالوم اسرائيل عبور و وارد غزه شود.  
سخنگوي سازمان ملل گفت :  بايد از باز بودن اين گذرگاه براي انتقال مواد غذايي و ديگر تدارکات در روزهاي آينده براي مردم غزه مطمئن شويم.  درگيري  بين اسرائيل و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين( حماس) در غزه چهارشنبه پيش آغاز شد. بر اساس گزارشها، در اين درگيريها بيش از صد و چهل فلسطيني و دست کم پنج اسرائيلي کشته و بيش از هزار نفر از هر دو طرف زخمي شدند.  
محمد کامل عمر، وزير خارجه مصر بعدازظهر چهارشنبه اعلام کرد حماس و اسرائيل بر سر برقراري آتش بس به توافق رسيده اند.
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار