طرح توسعه پالايشگاه امام خميني استان مرکزي 98 درصد پيشرفت فيزيکي دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک مدیر اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند گفت: با تکميل اين طرح ملي تا پايان سال ،هشت ميليون ليتر بنزين در روزبه توليد کشور اضافه مي شود .

سیدیان افزود: براي اجراي طرح توسعه پالايشگاه امام خميني، 30 هزار ميليارد ريالسرمايه گذاري شدهو70 درصد امکانات و تجهيزات بکار رفته در این طرح به همت متخصصان داخلی ساخته شده است .

وی گفت : این طرح قرار بودآبان ماهراه اندازي شودکه به دليلحضورنیافتن نماينده سازنده اصلي که از کشور آلمان و انگليس بايد مي آمدند کارتست و نظارت و راه اندازي توسط خود مهندسان طرح توسعه انجام شد که به دليل اينکه تجربه اول بود و حساسيت ها بالا بود با تاخير انجام شده و کار تست و راه اندازي آذر ماه احتمالا پايان مي يابد.

مجري طرح افزايش ظرفيت و بهبود کيفيت فرآورده هاي پالايشگاه امام خميني گفت:واحدهاي ساخته شده در مراحل نهايي است و واحد( آر اف سي سي) به عنوان واحد اصلي بنزين سازيبه زوديراه اندازي و به بهره برداري کامل مي رسد.

طرح توسعه پالايشگاه امام خمينيدارايبيش از 33 واحد است که از سال 87 با هدف افزايش توليد و کيفيت بخشي شروع شده و اکنون در سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني در مراحل پاياني بهره برداري است.

روزانه 250 هزار بشکه خوراک وارد پالايشگاه امام خميني مي شود که با راه اندازي واحد اين طرح، توليد فرآورده هاي کم ارزش پالايشگاهي، مانند کک و گوگرد به نحوچشمگيري کاهش يافته و اين مواد ارتقاءمي يابد./س

برچسب ها: پالایشگاه ، شازند ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.