احمد داوداوغلو وزير امور خارجه تركيه، از اعلام آتش بس ميان حماس و رژيم صهيونيستي اظهار خشنودي كرد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تودي زمان، احمد داوداوغلو وزير امور خارجه تركيه، از اعلام آتش بس ميان حماس و رژيم صهيونيستي اظهار خشنودي كرد و نقش مصر را در اين راستا تعيين کننده خواند .وي همچنين ابراز داشت كه پايان تجاوز هشت روزه رژيم صهيونيستي موجب جلوگيري از گسترش خشونت ها مي شود.  
داود اوغلو افزود : يورش صهيونيست ها عليه غزه كه از 14 نوامبر آغاز شد علاوه بر ايجاد ناآرامي در كل منطقه، باعث مجروح  و شهيد شدن بسياري از فلسطينيان بي گناه شد.
 در روزهاي اخير داوداوغلو به همراه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، ديدارهايي را با مقامات مصري و قطري در مورد مسئله غزه انجام داده بودند.  
همچنين داوداوغلو به نشانه حمايت از مردم غزه با ورزاي خارجي كشورهاي عضو اتحاديه عرب نيز ديدار داشت.  
داوداوغلو نقش مصر در جريانات اخير را مورد ستايش قرار داد و اظهار داشت كه:مصر موفقيت بزرگي را در ايفاي نقش خود براي ترك مخاصمه طرفين از آن خود نشان داد . مصر نشان داد كه در آينده براي حفظ صلح و ثبات در منطقه تلاش خواهد نمود. تركيه نيز حاضر به ارائه كمك به مصر در اين حوزه است.  
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه دو طرف به آتش بس پايبند باشند. او همچنين افزود براي صلحي پايدار در منطقه رژيم صهيونيستي بايستي به اشغالگري هاي خود در سرزمين هاي فلسطيني پايان دهد و دولت مستقل فلسطيني به پايتختي بيت المقدس شرقي تشكيل شود. در غير اين صورت چرخه خشونت ها در منطقه ادامه خواهد يافت و نيل به صلح غير ممكن خواهد بود.  

برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار