دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در نوار غزه با هدف پایان یافتن یک هفته درگیری های مسلحانه میان دو طرف استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه  ، بان کی مون گفت: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی باید برای دستیابی به آتش بس کامل و دایمی درباره برخی موضوعات به توافق نهایی برسند.
وی بعد از دیدار با ملک عبدالله دوم شاه اردن در امان به خبرنگاران گفت:  ما از این که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی با آتش بس توافق کردند واقعا خرسندیم.
دبیرکل سازمان ملل متحددر نشست خبری مشترک با ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن افزود :  دو طرف اسرائیلی و فلسطینی باید برای دستیابی به آتش بس دایم درباره برخی مسایل به توافق برسند و ما امیدواریم این توافق در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.
بان کی مون از اسرائیل و فلسطینی ها خواست حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند و به تعهدات خود در خصوص آتش بس پایبند باشند.
وی تاکید کرد ممکن است مشکلاتی در مسیر اجرای آتش بس دایم و کامل پدید آید و من دو طرف را به حداکثر خویشتنداری ، صبر و تفاهم متقابل ترغیب می کنم و این موضوع بسیار مهمی است.
دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید در آغاز بر اجرای آتش بس تمرکز کنند و سپس برای ساکنان غزه کمک های بشردوستانه ارسال شود.
 پادشاه اردن نیز در گفتگو با بان کی مون بر ضرورت تلاش همه جانبه جامعه بین الملل وکشورهای منطقه برای ادامه روند آتش بس تاکید کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار