پزشکان پس از معاينه دقيق جسد، علت مرگ وي را فشار بر عناصر حياتي گردن و عوارض ناشي از آن اعلام کردند و بدين ترتيب متهم دستگير شده مورد بازجويي هاي فني کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پرونده مرد ۴۲ساله اي که با صحنه سازي قصد داشت، جنايت خود را پنهان کند و مرگ همسرش را طبيعي جلوه دهد، با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شد. يازدهم بهمن ماه سال گذشته، مردي با پليس ۱۱۰مشهد تماس گرفت و گفت: همسرش در منزل مسکوني واقع در بولوار طبرسي شمالي به دليل نامعلومي جان باخته است.

در پي اين تماس، بلافاصله ماموران کلانتري طبرسي شمالي به محل اعلام شده عزيمت کردند و با تاييد درستي خبر، قاضي ويژه قتل عمد را در جريان ماجرا قرار دادند. دقايقي بعد قاضي اسماعيل شاکر(قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه)، به همراه کارآگاهان پليس جنايي و پزشک قانوني عازم محل کشف جسد شد. در بررسي هاي اوليه وجود خراشيدگي روي گردن متوفي مشخص کرد که اين زن قبل از مرگ با فرد يا افرادي درگير شده است، بنابراين ماجراي مرگ اين زن با حساسيت بيشتري از سوي مقام قضايي پي گيري شد.

همسر ۴۲ساله زن جوان درباره چگونگي مرگ همسرش به قاضي ويژه قتل عمد گفت: من صبح زود سر کار رفتم و چند بار هم از سر کار به خانه ام زنگ زدم ولي کسي گوشي را برنداشت. وقتي به منزل بازگشتم با جسد همسرم مواجه شدم در حالي که شير اجاق گاز باز بود.

وي افزود: احتمال دادم همسرم دچار گازگرفتگي شده باشد به همين دليل هم با پليس تماس گرفتم. اين گزارش حاکي است: قاضي شاکر که به اظهارات اين مرد شک کرده بود، دستور داد تا کارشناسان آتش نشاني با دستگاه هاي پيشرفته تشخيص گاز co، محل کشف جسد را در ارتباط با وجود گاز منواکسيدکربن بررسي کنند، اما کارشناسان نيز اعلام کردند که آثار هيچ گونه گاز کشنده اي در محل وجود ندارد.

به همين دليل مقام قضايي دستور بازداشت مرد ۴۲ساله را صادر کرد و جسد به پزشکي قانوني انتقال يافت. پزشکان پس از معاينه دقيق جسد، علت مرگ وي را فشار بر عناصر حياتي گردن و عوارض ناشي از آن اعلام کردند و بدين ترتيب متهم دستگير شده مورد بازجويي هاي فني کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. اين مرد که در برابر سوالات کارآگاهان دچار تناقض گويي شده بود، وقتي در برابر مدارک مستند پزشکي قرار گرفت چاره اي جز بيان حقيقت نديد و ارتکاب قتل را پذيرفت.

متهم اين پرونده در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضايي شهيدقدوسي مشهد و در مقابل قاضي ويژه قتل عمد نيز ضمن اقرار به قتل همسرش گفت: ما ۲۲سال با يکديگر زندگي کرديم ولي فرزندي نداشتيم، به همين دليل هم اختلافات زيادي بين ما وجود داشت. صبح روز حادثه و هنگام صرف صبحانه، همسرم گفت: بايد براي من ماشين بخري! با اين حرف او عصباني شدم و دنبالش کردم. او از ترس به اتاق خواب فرار کرد، من هم او را گرفتم و گلويش را فشار دادم.

همسرم در همين حال گفت: اگر عرضه داري من را خفه کن! من هم بيشتر گلويش را فشار دادم تا اين که سياه شد و به زمين افتاد. سپس او را رها کردم و با باز کردن شير اجاق گاز، چنين صحنه سازي کردم که پليس فکر کند او بر اثر گازگرفتگي مرده است. متهم اين پرونده جنايي اضافه کرد: بعد از آن سر کار رفتم و سعي مي کردم خودم را خونسرد نشان بدهم اما آخر وقت ديگر نتوانستم طاقت بياورم، چند بار با تلفن منزل و تلفن همراه همسرم تماس گرفتم تا وانمود کنم از مرگ او بي خبر بودم. اما وقتي دستگير شدم فهميدم که مقام قضايي و کارآگاهان از همه ماجرا اطلاع دارند.

به همين دليل حقيقت را گفتم. وي در پاسخ به سوال مقام قضايي که پرسيد علت تماس يکي از بستگانت دقايقي بعد از ارتکاب جنايت چه بود، نيز گفت: او اطلاعي از ماجرا نداشت. وقتي من از خانه بيرون آمدم او با من تماس گرفت و گفت مي خواهد به بجنورد برود من هم گفتم براي ما آب نبات کاکائويي بياورد، چون همسرم اين نوع آب نبات را خيلي دوست داشت.گزارش خراسان حاکي است: متهم در جلسات ديگر بازپرسي نيز اظهارات خود را تکرار کرد و بدين ترتيب راز اين جنايت هولناک افشا شد.

پس از تکميل پرونده در دادسرا، کيفرخواست اين پرونده جنايي از سوي مقام قضايي در دادياري اظهارنظر صادر شد و مرد ۴۲ساله به زودي در دادگاه کيفري استان خراسا ن رضوي، پاي ميز محاکمه مي نشيند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار