سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي گفت با توجه به ادامه حملات موشکي از غزه نمي توان درباره آتش بس سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ليئور بندور ، گفت: پليس اسرائيل هنوز در حال تحقيق درباره حادثه امروز تل آويو است.

به نظر مي رسد عامل اين عمليات از اعضاي حماس يا جهاد اسلامي بوده است ولي هنوز تحقيقات ادامه دارد. اين که مي گوييم کار حماس يا جهاد اسلامي بوده است به اين علت است که  اين گروه ها پيش از اين نيز چنين اقداماتي انجام داده اند.

وي در ادامه با اشاره به تلاش ها براي برقراري آتش بس و اين که ديشب قرار بود آتش برگزار شود گفت: مقامات اسرائيلي در ديدار با بان کي مون دبيرکل سازمان ملل و هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا مواضع اسرائيل و اهداف آن را تشريح کردند و گفتند ما فقط خواستار بازگشت امنيت و آرامش براي مردم اسرائيل هستيم و نمي خواهيم که تحت تهديد حملات موشکي از غزه زندگي کنند. بنابراين در اين مرحله شانسي براي گفتگوي جدي درباره آتش بس وجود ندارد.

مردم اسرائيل از دولت انتظار دارند به عمليات نظامي ادامه دهد و ماموريت خود را کامل کند و به دولت چراغ قرمز نشان مي دهند که به عمليات ادامه دهد.

اين در حالي است که برهوم، سخنگوي حماس در گفتگو با خبرنگار شبکه تلويزيوني العربيه همچنين گفت حماس از تلاش هاي مصر براي دستيابي به توافقي درخصوص آتش بس بين اسرائيل و فلسطيني ها استقبال مي کند.

برهوم گفت: ما تا بي نهايت به مقاومت ادامه خواهيم داد. ما در پاسخ به کشتار سازمان يافته فلسطيني ها در غزه، به گلوله باران مناطق اشغال شده و شهرها و شهرکهاي اسرائيلي ادامه خواهيم داد. در همان حال مصر در حال اداره گفتگو به منظور پايان دادن به ريخته شدن خون فلسطيني ها است. ما اطمينان داريم که مصر مذاکرات را به گونه اي که به نفع ملت فلسطين باشد مديريت خواهد کرد.

 شکست دادن متجاوزان در جبهه نبرد پيروزي براي مقاومت فلسطين است و آنچه در قاهره مي گذرد تکميل کننده روند متوقف کردن تجاوز به ملت فلسطين به ويژه نوار غزه است. فلسطيني ها همچنان کشته مي شوند و روز گذشته سي فلسطيني به شهادت رسيدند از اين رو ما راهي جز ادامه دادن به مقاومت تا آخرين لحظه نداريم و در عين حال گفتگوها در قاهره بايد ادامه يابد تا خونريزي متوقف شود.

فوزي برهوم درباره عمليات بمب گذاري در تل آويو نيز گفت حماس از اين عمليات استقبال مي کند و افزود هر فلسطيني به شيوه خاص خود به دفاع از غزه و مقابله با تجاوز مي انديشد. صرفنظر از اين که چه کسي عمليات تل آويو را انجام داده باشد، اين عملياتي قهرمانانه است که از آن استقبال مي شود. زماني که همه فرزندان ملت فلسطين هدف قرار گرفته اند، همه آنها نيز به شکلي که مناسب مي دانند به مهار کردن اين تجاوز فکر مي کنند.

 کسي که عمليات تل آويو را انجام داد، اين عمليات را روشي مناسب براي دفاع از غزه و از غيرنظاميان و مجبور کردن اشغالگران به متوقف کردن خونريزي در نوار غزه دانسته است. همه فلسطيني ها امروز هدف حمله قرار دارند و همه فلسطيني ها نيز به اجراي چنين حملاتي فکر مي کنند.
برچسب ها: صهیونیست ، حماس ، برهوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار