جلال بواسطه كم نظير بودن خود هم جلالت قلم و هم اصالت انديشه را داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ وارشاد اسلامي با بيان اينكه خداوند را شاكر هستيم كه توفيق برگزاري پنجمين دوره جايزه جلال آل احمد را به ما داد گفت: چهار دوره اين جايزه در دولت دهم برگزار شده و در حقيقت جايزه جلال آل احمد تكريم جلال و ارزيابي نقلاط قوت و ضعف حوزه نگارش آثار ادبي را نگارش آثار ادبي را هدف خود قرار داده است.
 وي افزود: تا به حال در 2دوره كتابهاي "راه و جاده هاي جنگ" برگزيده جايزه جلال شده اند.
وزير فرهنگ وارشاد اسلامي  با بيان اين مطلب كه جلال هم جلالت قلم و هم اصالت انديشه را داشت، افزود: شخصيت جلال اگر نگويم بي نظير كم نظير بود و جلال صبور ودرد آشنا بود و اهل مجادله و معامله نبود.
وي خاطرنشان كرد: آل احمد اين جسارت را داشت كه هرلحظه كجي عقيده گروهي را ديد مسير خود را تغيير دهد.
وي خاطر نشان كرد: جلال آل احمد با وجود سفر به غرب و آمريكا هرگز مفتون افسون هاي غرب نشده و به فرهنگ خود و مردم دلبستگي خاصي داشت.
لازم به ذكر است؛ كه در مراسم پاياني جايزه ادبي جلال كتابهاي شايسته اي به تقدير به ترتيب در حوزه داستان "حافظ هفت" نوشته اكبر صحرايي؛ در حوزه نقد ادبي "عقل سرخ" نوشته تقي پورنامداريان و "مولوي و اسرار خاموشي" نوشته علي محمدي آسيابادي و در حوزه مستند نگاري در دو بخش خاطرات و زندگي نامه هاي غير داستاني به ترتيب" نورالدين پسر ايران" نوشته معصومه سپهري و به روايت نوردالدين عافي و "شهر عشق" نوشته هدايت الله بهبودي بودند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار