بخش هاي پنجره ها ودرب ضريح سيدالشهدا كه بسيار حساس است به همين خاطر در روز عاشورا توسط مردم قم كه 15 روز مهمان آنها بود وارد تهران و به مدت 48 ساعت روز 12 و13محرم مهمان مردم تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حسن پلارك با اشاره به اين مطلب گفت: در خصوص آوردن قطعه هايي حرم سيدالشهدا (ع) به تهران وبازديد شهروندان از آن هماهنگي لازم با مترو و اتوبوسراني و صورت گرفته تا شهروندان بتوانند از آن بازديد كنند و بعد از تهران اين قطعه هاي بهشتي يك شب مهمان مردم ساوه واز آنجا يك روز مهمان شهر اراك مي شود. طول مسير يك هفته تا 10روز است.

وي افزود: به مدت 45 روز براي نصب ضريح اقدام خواهيم كرد و حرم را با شبكه هاي شيشه اي مي بنديم ضريح قديمي را در حال مذاكره ايم كه به چند بخش تقسيم شده و به كشورهاي مسلمان تقديم كنند تا در موزه ملي خود نگهداري كنند.

وي تصريح كرد: اين ضريح با قدمت بين 350تا 400 سال هر سال احتياج به تعمير دارد و همچنين 5/5 تن چوب از كشور برمر خريداري شده و براي ساخت اين حرم استفاده كرده ايم.

پلارك در ادامه سخنانش بيان داشت: ما در طول مسير استقبال اين ضريح هيچگونه وجهي را دريافت نخواهيم كرد در اطراف تريلي ضريح ذكر خواهد شد افرادي كه قصد كمك دارند به شماره 888 همراه اول و 359 ايرانسل مي توانند مبالغ مورد نظر خود را بريزند تا مورد سوء استفاده قرار نگيرد.

وي اظهار داشت: شوراي تامين استان ها وسردار احمدي مقدم به صورت افتخاري مسئوليت امنيت اين ضريح مقدس را در طول مسير و در ديگر مكان ها عهده دار شده اند.

پلارك در ادامه گفت: آينه كاري سقف را شروع كرديم و بيش از 35درصد را ساخته ايم وبا استحكام بندي ديگري گنبد مطهر را طراحي كرديم مردم استان كرمان نيز متولي آينه كاري اين حرم هستند./ل

برچسب ها: ضریح ، سیدالشهدا ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار