كاپيتان تيم بسكتبال مهرام اعتقاد دارد: بچيروويچ كارهاي پايه اي در مهرام انجام مي دهد كه نتايج اصلي آن سه سال بعد معلوم مي شود.

مهدي كامراني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در مورد وضعيت مهرام در فصل جديد توضيح مي دهد: مهرام هر سال تغييراتي در سطح بازيكنان دارد و حتي امكان رفتن من و صمد از تيم هم وجود داشت اما شكر خدا شرايط باشگاه حداقل براي يك فصل ديگر شكل گرفت.

وي ادامه مي دهد: باشگاه مهرام تلاش كرد كه مربي بزرگي را براي فصل جديد جذب كند. مسلما هاشمي افتخارات زيادي با تيم مهرام كسب كرد و تفكر باشگاه اين بود كه اگر قرار بر رفتن مربي خوب و بزرگي مثل هاشمي است حداقل مربي بزرگتري را بياورند كه راه قهرماني را ادامه بدهد.

** كاش جوانان ديگر هم اين موقعيت را داشتند

در مدت كوتاه حضور بچيروويچ در مهرام بازيكنان اين تيم علاقه زيادي به وي پيدا كرده اند. كامراني مي گويد: به نظرم مهرام مربي بسيار بزرگي را جذب كرده و اين خيلي به نفع بسكتبال مهرام است كه بازيكناني با سنين پايين 18 تا 20 سال زيرنظر اين مربي بازي كرده و اطلاعات به روزي از وي بگيرند. كاش اين موقعيت براي ساير بازيكنان جوان هم به وجود بيايد كه در تمرينات مهرام شركت كرده و اطلاعات لازم را از بچيروويچ بگيرند.

كاپيتان مهرام اشاره مي كند: حيف است از اطلاعات مربي اي كه با بسكتبال روز اروپا آشنا است، استفاده نشود. به خصوص براي جوانان كه شانس بزرگي براي آينده خود پيدا كرده اند و مطمئن باشيد نتايج كارهايي كه بچيروويچ براي اين بازيكنان انجام مي دهد ظرف سه سال آينده به خوبي ديده مي شود.

** من هم از دانش بچيروويچ استفاده مي كنم

وي اعتقاد دارد اطلاعات و تمرينات بچيروويچ براي بازيكنان بزرگ هم مفيد است: حضور اين مربي براي من هم مفيد خواهد بود. واقعا مهرام طي چند روز گذشته دگرگون شده و اميدوارم اگر حضور جوانان ديگر ليگ در تمرينات ممكن نيست حداقل بازيكنان جوان و نوجوان بيرون مانده در تمرينات مهرام شركت كنند و راهي براي پيشرفتشان باشد.

**باشگاه تصميم بزرگي گرفت

كامراني تاكيد مي كند: تغييرات در شروع فصل براي هيچ مربي و باشگاهي درست نيست. تصميمات بزرگ در شروع فصل واقعا سخت است و باشگاه را دگرگون مي كند اما به نظرم اين كه يك مربي خوب را كنار گذاشته و بهتر از آن خوب را بياوريم، كار بزرگي است. مهرام هميشه قهرمان بوده اما يك جايي بايد تصميمي گرفته مي شد كه تصميم بزرگي هم بود. مطمئنا بازيكنان مهرام و در آينده بسكتبال ايران ضرر مخواهند كرد.

**باختها را با قهرماني جبران مي كنيم

وي از باخت هفته قبل مي گويد: مهرام دنبال هدفهاي بزرگ است.تغييرات امسال به خصوص در بحث بازيكنان تاثير فراواني در تيم داشته اما باشگاه ما هميشه به فكر آينده است. كار بچيروويچ هم سه يا چهار ساله بوده و بايد حداقل به وي زماني 3 ساله بدهيم. در مورد بازي قبل هم نمي توان انتظار داشت حجم بالاي اطلاعات را يك شبه به بازيكن بدهيم و انتظار انجام صحيح همه را داشته باشيم. اين مسائل نياز به زمان براي نشان دادن دارند. قطعا در آينده همه چيز جبران شده و با قهرماني، باختها را جبران مي كنيم.

كامراني اشاره مي كند: مهرام قبلا به هماهنگي نياز داشت اما حالا به زمان نياز داريم. با كاري كه بچيروويچ شروع كرده، مطمئن باشيد تا چند سال آينده شاهد حضور بازيكنان بزرگي در تيم خواهيم بود.

** قرارداد سال بعد را هم قطعي كرده ايم

وي در مورد رفت و برگشت بازيكنان مهرام به ساير تيمها و تضعيف آنها توضيح داد: طبيعي است كه هر تيمي بعد از قهرماني به دنبال حفظ مهره ها باشد. حق چنين تيمي حفظ بازيكنان به هر قيمتي البته در شرايط منطقي است. اما باشگاههاي ديگر هم حق گرفتن بازيكنان تيم قهرمان را دارند. رفتن ما به خاطر مشخص نبودن وضع مهرام بود و وقتي وضعيت باشگاه شكل درستي گرفت، من و صمد را هم نگه داشتند. ما حتي قرارداد سال بعد خود را هم قطعي كرده ايم.

** تيمهاي ديگر را تضعيف نكرديم

كامراني ادامه مي دهد: قبول ندارم كه با اين حركت تيمهاي ديگر ضعيف شده باشند. ماهان كه بسيار قدرتمند است و ما را هم شكست داد. از طرفي پتروشيمي هم تيم بزرگي است كه نسبت به سال قبل قوي شده و بازيكنان تيمهاي ديگر هم پخش هستند بنابراين هيچ بهانه اي براي تيمهاي ديگر وجود ندارد و رقابتي به وجود آمده كه همه فرصت نشان دادن خود را دارند.

كامراني سه يتم پتروشيمي، ماهان و زنجان را حريفان سخت مهرام براي قهرماني مي داند و باز هم از باشگاه مي خواهد به بچيروويچ فرصت دهند: باشگاه مهرام در صورت دادن فرصتي مناسب به مربي جديد خود خدمت بزرگي به بسكتبال مي كند. البته قبلا هم اين باشگاه به بسكتبال ايران كمك كرده اما اگر به قيمت از دست دادن يك با دو قهرماني هم اين مسير را ادامه دهد خدمت بزرگي خواهد بود.

** نيازي به تعريف از بچيروويچ ندارم

ملي پوش مهرام تاكيد مي كند: من قبلا بچيروويچ را نمي شناختم و حالا هم احتياجي به تعريف از وي در مطبوعات ندارم. تنها به عنوان كسي كه المپيك و جام جهاني را ديده تنها بسكتبال به روز را مي بينم و بيخود از كسي تعريف نيم كنم. مصطفي هاشمي هم مربي بزرگي با كارهاي بزرگ بود كه چيزهاي زيادي از وي ياد گرفتم اما بچيروويچ مربي بزرگتري است.

كامراني اعتراف مي كند: شايد نتوان تغيير زيادي در بسكتبال مهدي كامراني 30 ساله به وجود آورد اما حداقل به تغييراتي هر چند جزئي از نظر دانش بسكتبال نياز دارم. اين اطلاعات را هم در بچيروويچ ديده ام. در كل هر شخصي، چه خارجي و چه ايراني كه به بسكتبال ايران و دانش شخص من كمكك كند را مورد قدرداني قرار داده و دستش را مي بوسم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار